[LINUX:26220] Ethernet kartindaki sorun

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@postmark.net)
Date: Wed 14 Mar 2001 - 12:40:43 EET

Merhaba,
Redhat 6.2 kurulu linux makinesinde, kablo modemli internet
baglantisi icin kullandigim 2 ethernet karti var. IP masq ile
kullanicilara dagitim yapiliyor. Yerel ag tarafindaki kart NE2000
uyumlu (irq=5 io=0x320). Kablo modem tarafinda ise SureCom PCI
ethernet karti bulunuyor(RTL8139 driver).
Sistem 2 yila yakin bir suredir kullaniliyor.
Bir ay kadar once, Surecom ethernet karti, sistem tarafinda taninmaz
oldu. Yine ayni marka ve model yeni bir kart alip taktim. Sorun
cozuldu.
Bugun, ayni sorun tekrarlandi. Acilis sirasinda sistem eth1'i
taniyamadigini rapor etti. Hem netconf ile, hem de dogrudan
/etc/conf.modules dosyasini edit ederek konfigurasyonu kaldirip
yeniden kurdum(Once kartlari disable ettim, sonra yeniden tanittim).
Yerel ag tarafinda (NE2000) yine hicbir sorun yok. Ama, eth1 sistem
tarafindan taninmiyor.
Bozulan karti bir win98 makinaya taktigimda, sorunsuz calistigini
gordum. Daha onceden bozuk diyerek ayirdigim karti win ile test
ettigimde bu kartin da aslinda calistigi ortaya cikti.
Bunun uzerine yine bu kartlardan birini linux makineye taktim.
ifconfig komutunun yanitinda sadece lo ve eth0 gorunuyordu.
ifconfig eth1 komutuna ise normal tepki aliyordum.
ifconfig eth1 up komutu ile eth1'in de ifconfig komutuyla
gorunebilmesini sagladim.
Sonunda sistem yeniden calismaya basladi. Ancak ben, saglikli bir
yorum yapamadim. Sorun neredeydi? nicin ortadan kalkti?
Bu konuda deneyimi olan arkadaslardan ipucu rica ediyorum.
Saygilar.
Kolay gelsin.
Ahmet Aksoy
ahmetax@postmark.net