[LINUX:26215] Re: YARDIM ve ÖNERİLERİNİZ

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Wed 14 Mar 2001 - 11:43:46 EET

On Wednesday 14 March 2001 01:04, you wrote:

> Yard?m ve Önerilerinizi bekliyoruz ,,,
>
> ?lk etapta 128 K'l?k Leasedline için ba?vuraca??z,Daha sonra 2Mbit e
> kadar ç?karmay? planl?yoruz.Fakat bunu almadan önce biraz ara?t?rma
> yapt?k.Bölgemizde bulunan Telekomun destekledi?i modem-router almak
> zorunday?z,bunu ö?rendik.Fakat biz bu i? için Linux ' un kullan?ld???n?da
> kulaktan dolmada olsa duyduk.Bu i? hakk?nda en ufak bir bilgiye sahip
> de?iliz.Birinci olarak böyle bir durum için Linux'u router olarak
> kullanabiliyormuyuz.E?er kullanabiliyorsak büyük maliyetlere sat?n
> [...]

Selam,

Birincisi Linux Router Turkiye sartlarinda sadece eternet bazli olabilir.
Bilebildigim kadari ile Turkiyede pc icin wan karti satan bir yer yok. Yani
2 mbit icin alacagin newbridge modemi tutup PC ye baglayamassin. Ha yurt disi
ile baglantin varsa. www.cyclades.com a bak burda router killer kartlari var.
Bu adamlarin almanya distributorlerinin satis muduru bir TURK :). Yardimci
olacagindan eminim.

Senin kurdugun senaryoaya gore. Bir adet routerin yaninda ayriyettene bir
adetde linux router olmasi (tabi pc routerine wan karti takarak bu problemi
asabilesin) lazim. Ki sen elindeki tcp networku route edebilesin. Ha burda
karsina ip segmentasyon sorunu cikabilir. Tabi bunu da private ip numaralari
kullanarak asman mumkun. Ancak ozamanda Linux router cihasizina NAT isi
yaptirman gerekecek. (zor degil ip chains kullanarak halledebilirsin)

TT den kiraliyacagin olu hatti annayamadim. Sanirim direk hat cektirmeyi
dusunuyorsun. Boyle bir sey yaptigin zaman bu telefon hatlarindan
yararlanacak musterinin bir adet router bir adet de modem almalari gerekecek.
tabi senin sistem odanda yine bu hatlarin karsiligi bir modem bir router
(yada router portu) olmasi lazim gelecek. Bir ihtimal musterinin router ve
modem problemini uzerinde dcu/dsu terminator olan wan kartlari ile asman
mumkun. (yurt disi fiyatlari ile yaklasik olarak $1000).

Ayrica hardware routing diye bisi yoktur. Tum routing islerini software
yardimi ile yaparsin. Ha Linux icinde ip routing yapacak softwarede vardir.,
Mail gonderecek sofware de. Ama Cisco nun mail gonderecek sofware yoktur. O
baska husus.

Biraz ukelalik ediim, sorulan sorular ve senaryolardan anladigim kadari ile
firmanizdaki arkadaslardan kimsenin bu konu uzerine ciddi bir bilgi birikimi
yok. Kanizda canlandirabildiginiz kadari ile proje uretiyorsunuz. Guzel bisi
tabi ancak cogunluk Turkiye sartlari ile projeler bir birini tutmaz.
Bence ilk adim olaraktan kendinize 128 k lik hatti bir cekin. Sistemi bir
calisir hale getirin. Sonra bu servisi satmayi planlayin. Linux router lar
iyidir hostur ama urasmasida zordur. Daha cisco configurasyonu yapmamis
insanlarin oturupta PC hardware ve Linux Sofware yardimi ile router yapip
bunun kurulumunu bakim onarimini yapmasi cok zor.

Kolay gele

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator