[LINUX:26168] Re: Proxy ACL

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Tue 13 Mar 2001 - 13:20:35 EET

Merhaba,

1- Ne yazik ki yok..

2.1.) acl dstdomain ile sinirilama yapilabilir ama .com .net gibi herbir
domain icin bu satiri yazmalisin. URL icin is biraz degisir.

acl yasaklilar dstdomain .x.com .x.net .x.co.uk ......

2.2.)URL yolunda bir sinrlama yapmak istersen: urlpath_regex i
kullanabilirsin. (www.ebele.com/sex gibi)

2.3.) dstdom_regex ile domain name icinde gecenlere gore bu sinirlama
yapilabilir ki sizin istediginizde bu zaten.
acl dstdom_regex -i altavist adana ebele vb.. Boylece domainname icinde
"altavist" gecen butun domainleri match etmis olursunuz.

3- Evet icerige gore sinirlama yapabilirsin ama bu squid uzerinden cok
sinirli yapilabiliyor. (animated gif leri, banner lari vb.
kisitlayabiliyorsun) genellikle bu is basli basina bir islem oldugu icin
ayri urunlerle yapilabilir. Bizim burada kullandigimiz "websense" gibi...

Saygilarimla,
Ilker G.

> Kimden: mehmet kizilsakal [mailto:Mehmet.Kizilsakal@unilever.com]
> Tarih: Monday, March 12, 2001 12:36 PM
> Kime: Multiple recipients of list LINUX
> Konu: [LINUX:26121] Proxy ACL
>

> Yeni kurulacak bir internet cafe için sunucu olarak linux kullanmayi
> düsünüyoruz. Simdi squid de yasaklar isimli bir dosyaya
> yasakli sitelerin
> isimlerini yazarak kullanicilarin bu sitelere erisimini
> engellemek istiyoruz.
> 1-Elinde bu tarz yasaklar listesi olan arkadaslardan
> mümkünse listelerini
> bizimle paylasmalarini rica ediyorum.

Ne yazik ki bende yok ama
> 2-Bazi sitelerin birden fazla ismi var mesela
> www.astalavista.com,
> www.astalavista.box.uk gibi isminde astalavista adi geçen
> siteleri nasil
> yasaklarim squid ile.
> 3-Bir siteye içerigine gore yasaklama koymak mumkunmu ? nasil?
>
> simdiden tesekkurler.
>
> Birde aklima gelen bir sey daha var, internet kafeler
> için hazir bir dagitim
> varmi? Turkiyede boyla bir ihtiyac oldugunu zannediyorum.
> Tanidigim bir kac
> kafe ci linux a gecmek istiyorlardi fekat bilmedikleri icin
> [...]
http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html

Bu e-postada bulunan tüm fikir ve görüsler ve ekindeki dosyalar sadece adres
sahib(ler)ine ait olup, Sümerbank A.S hiç bir sekilde sorumlu tutulamaz.
The information contained in this E-Mail and any files transmitted with it
are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are
addressed and do not reflect those of Sumerbank A.S.