[LINUX:26119] Re: Debian

From: Cenk Hasirlioglu (cenkh@efes.net.tr)
Date: Mon 12 Mar 2001 - 11:41:16 EET

Debian ticari bir sirket tarafindan dagitilmamakta aksine GNU felsefesine en
bagli, (kisisel gorusum, comments to me not in list) yurt disinda ozellikle
amerika'da en cok tercih edilen dagitimdir. Turkiye'de ragbet gormemesi windows
hastaligi (semptomlari: her kutucuga tiklama hissi) bulasmis kullanicilar icin
biraz zor bir kuruluma sahip olmasindan kaynaklanabilir. baslangic duzeyindeki
linux kullanicilarina karmasik hatta zor gelebilir fakat sahip oldugu genel
ozellikler nedeniyle aliskanlik yaratabilir. onceden derlenmis kullanima hazir
3950 (version 2.2) paket ve on-line guncelleme yapabilen guclu bir paket
yonetim sistemi ile birlikte gelir ayrica debian sadece kernel independent'dir
su an Linux'la calisiyor fakat cok yakinda GNU'nun Hurd kerneli ile de
calisacak (hatta evimdeki makinada gayet guzel calisiyor fakat proje henuz test
asamasinda). daha detayli bilgiyi http://www.debian.org adresinden
alabilirsiniz.

saygilar,

CH...