[LINUX:26108] Re: Portforwarding \ VPN \ Win2k \ Linux

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 12 Mar 2001 - 03:38:26 EET

Selamlar..

Eger bu DOS programinin ne oldugunu, DPMI, VCPI filan
kullanip kullanmadigini belirtirseniz daha iyi
cozumler uretebiliriz saniyorum. freedos + dosemu bu
islerde umulmadik neticeler verebiliyor. Bu arada
PcANYWHERE cozumu bahsettiginiz uygulamada pek fazla
verimli olmayacaktir, Kablomodemin upload hizi 16KBit
diye biliyorum. Cozumunuzde ayrica bir statik IP yok,
buyuk ihtimalle DNS kullanamayacaksiniz, DynDNS gibi
bir cozum getirmeden pratikte pek cok sorunlar
yasayabilirsiniz. IP adreslerini bulamamak gibi.

PCanywhere olacaksa, adanmis bir makinenin olmasi
sart. Benim tavsiyem, Win9X kullanin, daha ucuz. Bence
Novell'i devreden cikarin. Sanirim sadece file server
fonksiyonlari kullaniliyordur. Bir linux makinesi onun
fonksiyonlarini cok daha iyi yapabilir. Ilaveten
dediginiz gorevleride ustlenebilir. DNS Teskil etme
problemi sendmail icinde size relaying problemleri vs.
olusturacaktir. En kolay cozumu Novell yerine Linux
kurup bunu dis aga acarak yaparsiniz ama tabii bir
takim guvenlik aciklarina goz yummak durumunda
kalarak.

Saygi ve sevgiler..