[LINUX:26087] Re: Re: [LINUX:26080] Re: Gelcek linux paketlerini nasıl kuracağım

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Sat 10 Mar 2001 - 16:49:19 EET

Selam

On Sat, 10 Mar 2001, Berk Bilge wrote:

> Sayın Görkem Çetin Gelecek Linux u ben de kurdum.Linux işletim sistemi
> kitabınızı okudum .Metin ekranda chip cd si hata veriyor Lİ yazıp
> kalıyor.Grafik ekranda sorun yok.Güzel beğendim.Kde 2 paket olarak var (pc
> mag verdigi cd)Gelecek üzerine nasıl kurabilrim?

www.geleceklinux.com/gelecek-css adresinde sikca sorulan sorular bolumu
var. Burada buyuk diske sahip olup, Linux'u kurduktan sonra "LI" yazarak
takilanlara yonelik bir de soru bulunuyor. O adresten kesip
yapistiriyorum:

Geniş bir diskim var ve LILO çalışmıyor. Linux kurdum ama doğrudan doğruya
Windows'a düşüyorum. Ne yapmam gerekiyor?

   Kurulum sırasında hazırladığınız açılış disketini yerine yerleştirin.
   Bilgisayarı yeniden açın. Birkaç dakika içinde Linux düzgün bir
   şekilde çalışmaya başlayacaktır. /etc/lilo.conf dosyasını pico komutu
   yardımıyla açın. Bunun için önce root kullanıcısı ve parolasıyla
   sisteme girin, bir komut satırına düşünce "pico /etc/lilo.conf"
   komutunu yazın. /etc/lilo.conf dosyası pico editöründe açılınca ok
   tuşlarıyla linear satırının olduğu yere gidin. Bu satırı silin, ve
   yerine lba32 yazın. Pico editöründen Control - X tuşuna basarak çıkın
   ve dosyayı kaydedin. Yeniden komut satırına döneceksiniz. Burada iken
   lilo komutunu verin. Ardından makineyi Control - Alt - Del tuş
   üçlüsüne basarak yeniden çalıştırın.

Kurulum sirasinda LILO parametrelerinin geldigi ekranda parametre
bosluguna lba32 yazmak da yeterlidir.

PC Magazine'in verdigi KDe paketlerini ben de kuramadim, ya benim CD'de
bir problem vardi (RPM signature check hatasi), ya da genel olarak o
dosyalarda bir sorun var. Belki kuran varsa, yardimci olabilir.

Onerim, GL 1.1'i ve birlikte gelecek KDE 2.1.1'i beklemeniz.

Iyi calismalar
Gorkem
Gelecek A.S