[LINUX:26072] Re: Gelecek linux 1.0 LILO

From: Onur (okucuk@yahoo.com)
Date: Fri 09 Mar 2001 - 18:56:16 EET

Selamlar

LB> Ben listede belli tartışmalara konu olan chip
LB> dergisinin verdiği Gelecek linux 'u laptopuma kurdum
LB> fakat ilk açıldığında lilo bir türlü başlamıyor.

Lilo nun baslamamasi ne demek ? Simdi, onceden windows vs vardi da,
direkt onlar mi calisiyor ? Ki bu lilo kurulmadi demek
ya da LILO yazısının bir/birkac harfi eksik kalıp, orda kitleniyor
mu?

LB> Kurulum esnasında yapılan başlangıç disketi ile açıp
LB> pico \etc\lilo.conf komutu ile lilo.conf dosyasına

mc --> midnight commander tavsiye edilir

LB> gereken lab32 satırını ekliyorum.

lba32, ama o satir otomatik olarak yuklenmiyor muydu ?

LB> Fakat etc'nin içine kopyalama yapamazsınız diyor ve bu
LB> dosyayı başka yere kaydediyor bu sorunu bir türlü
LB> halledemedim ben yeni linux kullanıcısıyım(listenizi
LB> gerçi 5 aydır takip ediyorum).
LB> Teşekkürler, İyi çalışmalar.

etc icine dosya yazamazsiniz, demek ki oraya yazma hakkiniz yok, ki
buyuk ihtimalle de bu hakka sadece root sahip. Sisteme root olarak
girmeyi denediniz mi?

bir kac hatirlatma, lilo.conf u edit ettikten sonra konsolda
lilo
demeyi unutmayin,
linux *
dos

vs cikarsa lilo basariyla yuklenmis demektir. Bir de, sistemininizin
kernelini ( dosya /boot icinde bulunur , kernelin hangisi oldugunu
lilo.conf dan ogrenebilirsiniz) bir dos partition a koyup, sonra da
sistemi dostan boot edip (windows penceresi degil, direkt olarak dos )
loadlin programiyla linux u lilo olmadan baslatabilirsiniz. Program
sanirim gelecek linux cd si icinde bir yerlerde var ( loadlin.exe)
kullanimi da

loadlin sizin_kernelinizin_adi root=/dev/xxxx

burda xxxx, sizin linux "/" partitionininiz. Ornegin benim
bilgisayarimda bu /dev/hda6 , baska bir tanesinde /dev/hdc6

 Onur