[LINUX:26010] Ynt: telnet&root

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sun 04 Mar 2001 - 14:24:28 EET

-----Özgün İleti-----
Kimden: serdar özmetin <s_ozmetin@hotmail.com>
Kime: Multiple recipients of list LINUX <linux@listweb.bilkent.edu.tr>
Tarih: 04 Mart 2001 Pazar 13:06
Konu: [LINUX:26008] telnet&root

> [...]
>dosyasina ptys yazmak gerekli denmisti. slackware de bu dosyaya ptys yazmam
>ise yaramadi ama sindi ne oldugunu hatirlayamadigim benzer bir satiri
acinca
>bunu basarmistim. simdi ise gelecek linux kurdum. red hat oldukca hosuma
>gitmeye basladi ama telnet yapamiyorum... gerekli satir ne olmali...
>tesekkurler...
>
>bu arada anlayacaginiz gibi oldukca acemiyim elden geldigince ugrastiktan
>sonra soru soruyorum. fazla mail kalabaligi yapmamak icin surekli tesekkur
>mailleri atmiyorum ama yardimlarinizla cok sey (kendimce) basardim..
herkese
>tesekkurler ve iyi bayramlar....

Selamlar...

Oncelikle soyle dusunun: Bu adamlar neden root icin Telnet'i yasaklamakta
fikir birligi icindeler ? Demek ki bir bildikleri var. O halde siz dogru
yolu uygulayin. Once bir kullanici acin. Bununla Telnet login yaptiktan
sonra,

$ su root
:sifre
# su -

ile gerekli islemleri yapin. Yeni bir kullanici icin aliskanliklar onemli
olur. Simdiden bazi aliskanliklar edinirseniz ilerde daha rahat edersiniz.

Saygi ve sevgiler..