[LINUX:26003] RE: Turkiye de Linux oyunla daha populer olur mu ?

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Sat 03 Mar 2001 - 22:09:23 EET

Merhaba Onur,
Cok guzel ve akici bir dilde duygularini ortaya koymussun. Yazini zevkle
okudum.

> Hala linux un oyun sistemi olmasini siddetle istemeyenler var mi?

Bir zamanlar Unixworld' de OpenBSD' nin lideri (ismini hatirlamiyorum) bir
roportajini okumustum. Linux isletim sistemini gelistiren onbinlerce kisi
oldugu soylenir ama asil sayi 200' e bile yaklasmiyor diyordu. Bu 200 kisinin
harici insanlarin genelde user interface, web application vb... daha basit ve
teknik olarak zayif kisimlarla ugrastigini iddia ediyordu. Maalesef ki hakli
gorunuyor. Bu 200 kisinin uzerindeki yuk ve sorumlulugun ise sandigimizdan
cok fazla olduguna eminim.

DirectX gibi donanima direk erisim hakki taniyan bir API yazmak Unix tabanli
bir isletim sisteminde cok da kolay bir sey olmayacaktir. Ama olmaz diye bir
sey yok, istenirse yapilir. Bu ne kadar gereklidir bu tartisilir. Bu 200
kisilik merkez takimin bu gibi islerle ugrasmasini hic istemem acikcasi, cunku
ben Linux sistemimde DirectX benzeri bir sey gormek istemiyorum. Bu esnada
harcayacaklari vakit yerine kernel 3.0.0 ciksa fena mi olur?

Yine durust konusayim, Linux, Internet Cafe' lerde oyun makinasi olarak
kullanilsa ve isletim sistemim benim fikrimi sormadan kafasina gore ayarlar
yapsa onu kullanmazdim. Baska arayislara girerdim. Programcilikta genel bir
mantik vardir. Bir seyi ne kadar kullanici dostu yaparsaniz o kadar hatali ve
de fonksiyonel olarak zayif olur. Bu dunyada inanilmaz bir denge var. "Bir sey
kazanirsaniz baska bir seyi kaybedersiniz". Linux cephesi oyun kitlesini
kazanacak olursa baska ustun ozelliklerini kaybedecektir.

--
Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak