[LINUX:25987] Herhangi bir makale + 1

From: Mehmet Tahir SANDIKKAYA (tahir@karga.eelab.itu.edu.tr)
Date: Sat 03 Mar 2001 - 01:52:56 EET

+1 de benden..

Murat'a özel olarak benzer şeyleri göndermiştim.
Listede de tekrar etmemin iyi olacağını düşünüyorum.

Kısaca, ben listede birden çok cevabı olan ve listeye yük getirdiğini
düşündüğüm sorular için bu önerileri yaptım. "Usta, benim alet açılırken
LI yazdı kaldı, servise mi götürsek?" sorusunun cevabı için yazarı
linux@listweb.bilkent.edu.tr olan yazılar derlemek istiyorum. Bu tür
soru-cevaplar haricindekilere karışmayı düşünmüyorum zaten..

Bir de konunun ikinci kısmı var. Eğer bir yazı yazacak vaktiniz varsa,
lütfen yazın ve bana gönderin. Konu herhangi birşey olabilir. "samba
kurulumu", "ip masquerading", ya da "gimp ile nasıl simit çizebilirim"
benim için üzerine yaılabilecek konular.. Herkesten vaktinde üç gün üç
gece uğraşıp çözdüğü bir problemi anlatan bir yazı gelse bir çok kişinin
üç günü ve üç gecesi kurtulmuş olur... Sizin gönderdiğiniz şeyleri de
anonim yayınlayacak değilim elbette. Kim yazdıysa onun imzası yazının
altında aslanlar gibi yatıyor olacaktır.

Tek kişinin gönderdiği çözümler zaten, genelde spesifik şeyler oluyor..
Onları bu kişiler benden yayınlamamı talep etmezlerse yayınlamayı
düşünmüyorum zaten. Ama çok beğendiğim bir çözümü de yayınlamak için
izin isteyebilirim.. Fakat bu konuda kimsenin bir şeylerini çalmak
istemem. (Nedense açık kod çalınabilir kod olarak algılanıyor
Türkiye'de...) Bir de daha önce yazı gönderen bazı arkadaşlarımız
yazılarını GPL ile yayınladılar. Sizde bunu yapabilirsiniz pekâla.

Laf ebeliğine başlamışken, daha önce de bahsettim, ya da konuşuldu.
Türkiye'deki linux sitelerini, listelerini, dergilerini, şirketlerini,
bir araya toplamak gerek diye düşünüyorum. Doğaldır ki suseciler
kendilerine özel, slackciler kendilerine özel şeylerle uğraşacakalrdır,
ama Türkiye'deki tüm linux aleminin (sirketler, dergiler, siteler) bir
db'sini oluşturup mesela linux.org.tr'de yayınlayalım. herkes birbirine
linkler versin, adres telefon vs. bulunsun ve birileri "şu linux neymiş
bi bakalım" diye herhangi bir siteye gidince ne var ne yok hepsinden
haberi olsun.. çözdüğümüz problemler için cici formlar oluşturup
problemleri çözdükçe oralara yazalım, biriktirelim. Kısaca biraz daha
birbirimize yakın olalım istiyorum. Bunun için trlinuxmag'a yazı
gönderin. Siteniz varsa bana bildirin link değişimi yapalım.
yayınlanacak kitabınız varsa bana gönderin yayınlayayım. yayınlanan
kitabınız varsa adresini söyleyin etrafı çiçeklerle süslü linkler
ekleyeyim siteme. Kısaca, şu işi hep birlikte yapmak için ben gönüllüyüm
arkadaş. Benimle birlikte olanlar parmak kaldırsın.

M.Tahir SANDIKKAYA
www.trlinuxmag.org

Serdar KOYLU wrote:

> +1