[LINUX:25938] Re: wolverine

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 01 Mar 2001 - 18:51:49 EET

On Thu, 01 March 2001, "murat dagdelen" wrote:

> win2000 demissiniz de, son alti aydan beri hosting companyimizde windows
> serverlarnda artik 2000 kullanmaya baslamistik. Gerci onlarla ben
> ilgilenmiyorum, windows makinalarin admini diger bir arkadas, Onlar da bu
> gunlerde tum win2000 serverlerini NT lere decommision etmeye basladirlar.
> Sorunda suymus galiba. Bir DLL de mi yada bir sistem aygitinda IIS
> zannedersem, makina belli bir hiti ve isi astigi zaman cok sik kitlenmeye ve
> bazen gunde bir serveri 3 kez resetlemek zorunda kaldiklarini soyluodu. Bu
> da sistemde cpu kullanimini ekonomik olmayan bir sekilde yapiyormus. neyse
> [...]

Selamlar..

Win 2000 IP stack, isi hizlandirmak icin bir FIFO gueue'ye sahip. Digerlerinden farki bu bir tur pipeline gibi calisip dinamik olarak kendini cogaltabiliyor, yani yeni pipe'lar olusturabiliyor. Bu da bir hayli erisimi hizlandiriyor fakat bunlar geri silinmiyor. Belli bir sayiya ulasinca asil comm bufferi yetersiz kalip makineyi sisiriyor. Biraz Reverse-enginering'le benim yorumum bu oldu. Bu konuda resmi aciklama yok. Belki olay tamamen farklidir. Cozum Win 2000'i MS'ye hediye edip gidip 2.4.2 kernelli bir Linux kurun. Yoksa buyuk ihtimalle bir dahaki sefere daha kararsiz bir stack gelecek milleti perisan edecek.

Sevgi, saygi ve Linux ...

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com