[LINUX:25918] Re: [LINUX:25908] [DNS] Türkçe.domain

From: Sait Karalar (sait@marketweb.net.tr)
Date: Thu 01 Mar 2001 - 13:00:54 EET

her browser turkce yazmaya musade ediyor mu? veya diger 70 dilde!
hayir.
Herkezin kendi dilinde aldigi bu domainler icin
Ne zaman ve ne sekilde update ler olucak! browser lar update edilmek durumunda.
DNS 'de ne degisiklikler olucak. nasil olucak. ne zaman olucak.

ı i I İ ayni karakter algilaniyor. sayfasi.com ile sayfası.com aynı yeri
otomatikman görücek mi! ... / ... gibi bir suru soru sorulabilir.

Mesela:
netscape 4.6 da turkce URL yazabiliyorum ama IE 5.5 de Location kismina bunu
yazdigimda
http://t\\rk\\e.sayfas\\.com

haline donusturup, hata veriyor!

Eger turkce yazmayi basarabilirseniz, veya su asagidaki linki tikladiginizda
sorunsuz linke ulasabiliyorsaniz, turkce bir ALT DOMAIN 'e ulasabilirsiniz.

http://t\rk\e.sayfasi.com/

veya http://\\\\\.oldum.com

yonlendirme servisi buradaki turkce karakterleri uygun ingilizce karsiligina
ceviriyor.
turkce veya ingilizce karakterli halini, hangisini yazarsaniz yazin, ayni yeri
goruyor.
    http://www.asik.oldum.com/ & http://www.a\\k.oldum.com/

bu isimleri aldik, ne zaman yazinca gelecek! gelmeyecekmi! birileri $ lari
gotursun diye mi o kadar para X ulkeden akiyor!

domain pazar payini 70'e katladi adamlar. Afiyet olsun.

Iyi calismalar...