[LINUX:25904] Re: internet kullanimini izleme

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 01 Mar 2001 - 02:54:15 EET

On Mon, 26 February 2001, Mustafa OZBAKIR wrote:

> merhabalar..*nix server destegi olan fakat windows uzerinde calisan
> (windows sever bir genel mudur nedeniyle) intranetimizde ki kullanicilarin
> internet ile ilgili tum aktivitelerini izleyebilecegimiz ozellikle
> kullanipta memnun kaldiginiz yazilimlar var mi arkadaslar? mumkunse web
> adresleriyle birlikte cevpalarsaniz sevinirim..herkese kolay gelsin..bu
> arada havalarin isindigi goruluyor..ama her zaman her yerde penguenle kalin
> :)

Selamlar..

Altavista zivanadan cikti iyice, herhalde 3 - 4 tane bos mesaj gitti haybeden.. Bu aksaklikdan dolayi ozur dilerim.

squid bu isler icin bicilmis kaftan. Squid transparent olarak ne olursa herseyi log dosyalarina yaziyor. Sonra da calamaris gibi programlar buradan turlu turlu istatistigi olusturuyor. Dilerseniz, basit scriptlerle cat-grep vs kullanarak daha ozel sonuclarda alabilirsiniz. Simdi diyeceksiniz ki squid'de, bunlarda linux'ta calisiyor, bana windows lazim ! Tamam, webmin kurun, ozel komutlar bolumune kendi scriptinizi vs. ekleyin. Sonra freshmeat.net te benzeri tonla log analiz programi var, onlari da install edin. chat yapip yapmadiklarini ogrenmek icin, ipchains "-y" veya "-l" olmasi lazim, (man komutu en iyi bildigim komuttur.) bir opsiyonu vardi, onu kullanin, istenen yaptirima uyan paketleri log'a kaydeder, hatta dilerseniz personele chat'i iptal eder.

Saygi ve sevgiler.

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com