[LINUX:25902] Re: tek makineye birden fazla ip

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 01 Mar 2001 - 02:26:45 EET

Selamlar..

Guzel cevaplar verdi arkadaslar. Fakat, bir makineye IP verilmez,ag arabirimine IP adresi verilir bildigim kadariyla. Bu cozumlerde aslinda ikinci bir IP vermek icin degil, sanal bir arabirim elde etmek icin kullanilir. Eger ikinci bir IP ile hangi sorunu cozmeyi dusundugunuzu belirtebilirseniz, cok daha iyi cevaplar uretebiliriz saniyorum. Cunku bu sanal arabirimler performansi bir hayli dusurdukleri gibi, bazen buyuk guvenlik bosluklari olusturabiliyor. Tavsiye edilen ikinci bir arabirim karti takmaktir, mesela ethernet veya modem gibi...

Saygi ve sevgiler..

On Wed, 28 February 2001, "Egemen" wrote:

> ipalias'leri oncelikle kernelde acmaniz gerekli(2.2.x ler icin)
> 2.4.x lerde bu zaten otomatik vardir(veya saglanir daha dogru olur:)
> actiktan sonra
> ifconfig eth0:0 10.1.1.1
> ifconfig eth0:1 14.1.1.1
> ifconfig eth1:0 25.2.2.2
> vs gibi devam edebilirsiniz..
>

> Iyi Calismalar...

> Egemen BAL
> IBM Aix System Support Speciliast

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com