[Linux] Re: Ynt: FW: ADANA'DA KOPYA YAZILIM ELE GECIRILDI(win2000magazine konusuna devam)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 15:26:23 EEST

Selamlar..

Umumi kullanima acik olan mekanlarda, yani ozel evleriniz haricinde,
isyerlerinizde polis savciliktan arama izni almadan suc unsuru
arayabilir. Isyerinde suc unsuruna rastlanmasi durumunda da bazi
durumlarda evinize de baskin yapabilir. Sadece polis degil, belediye
zabitasi, Saglik Mudurlugu ekipleri vs. bunu yapabilir. Fakat bir
avukat boyle bir baskin yapamaz. Yaninda bir icra memuru bulundurmasi
gerekir, bu da genellikle mali subeden bir polis memuru olur. Bizi
boyle basmislardi, ama avuclarini yaladilar :))

--- ilker <ilker@nous.com.tr> wrote:

> kurumlara
>
> Bence asıl terslik kopya yazılım bulunmuş olsa bile, savcılığın açmış
> olduğu
> dava sonlanmadan duyuru yapılması....
> Bu durumda manevi tazminat bile açılabilir belki ....

Sucustu davalarinda en az bir kesin kanitlanmis suc varsa, mahkeme
karari beklenmeyebilir. Fakat ortada bir suc durumu olduguna dair
duyuru yapilir. Hukum hakkinda bir yorum verilmez. Bu trafik kazasi
haberine benzer. Yada bagdat caddesinde biri digerini kursunlarsa,
biriside bunu filme almissa, mahkeme sureci beklenmeden olay teshir
edilebilir.

Zaten BSA Bir avukatlik kurumu. Bunlari bizden iyi biliyorlar. Dikkat
ederseniz herhangi bir ceza kesiminden bahsedilmiyor.

Iyi hos ta bize ne ? Gelip benim Gelecek Linux'a, bu "kopya yuru
nezarete" diyecek degiller ya (Gerci bir defasinda demislerdi, savcidan
da paparayi yemislerdi..) ? Benim bugune kadar gordugum hemen hemen tum
Windows'larda en az bir kopya yazilim vardi. Burada satilan tum
makinelerde ofis 2000 allahin emri gibi bir sey olmus. Ver 200 $ da
(yari fiyati) al derseniz, kimse almaz, sonra da GPL'ye burun
kivirirlar. Size bir itiraf daha hic Lisansli bir NetWare 4+ gormedim.
Ama su an 1000 m capli bir alanda en az 25 Novell NetWare 3.12 +
mevcut, cogunun bakimini yaptim, yapiyorum. Bizde samba var, memnunuz.

NOT: advocacy calismalari icin gerekecek, henuz o liste pek yaygin
degil. Bu listeye sorayim. Su an icin MCSE olmak icin ne kadar odeniyor
? Bunun gecerlik suresi kac yil ? Yenileme icin ne aliniyor ?

Saygi ve sevgiler..