[Linux] Re: firewall

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 10:02:39 EEST

Alper Oguz wrote:
> Merhaba herkese,
> LAN'daki client'larla server'lar arasina firewall koymayi düsündüm. Fakat
> cok fazla servis var, mesela birkac tane NT/2k server var. netbui
> kullanilmiyor, sadece ip ile erisim var, wins var.

Win2k'larin oldugu bir yerde WINS'e ihtiyaciniz olmamali. Yaniliyor
muyum?

> Exchange server var, galiba bu outlook'lardaki exchange server denen modül
> gercekte mapi diye bir protokol (bilgisi olan?).

MAPI yalnizca bir API diye biliyorum; ozel bir protokolu var ise bundan
habersizim. Varsa ben de ogrenmek isterim...

> Yani kisaca genel tanimlar disinda RPC ve MAPI icin port vs bilgileri
> nedir bilgisi olan var mi?

Yapmaya calistiginiz fazlasi ile problemli olacak. Tcpdump vb. ile
paketleri
izleyip neyi ve nasil filtreleyeceginize daha sonra karar vermeye
calismanizi
oneririm. Aksi durumda cok fazla unuttugunuz/goz ardi ettiginiz hizmet
olabilir.

Genel olarak Windows istemci ve sunucularini ayirmanin problemli bir
deneyim
oldugunu soyleyebilirim; kolay gelsin.

selamlar, sevgiler,
-bd