[Linux] Re: belirli bir ip demetine izin

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 14:39:06 EEST

Selamlar..

Basimdan gecen bir olayi anlatayim. Bende vir sertifika var.
Pamukbanktan sifre ile aliyoruz. Sonrasinda bir gun banka subesine
girecegimiz sirada, bir mesaj, sifreniz bloke edilmistir. Nedendir diye
sorduk. Siz kendi sifrenizi yanlis girmissiniz diyor. Sertifikasiz
bilgisayardan bu mumkun degil diyorlar. Oysa burada benden baska
internete girme imkanina sahip hic kimse yok. Sizce birisi bu
sertifikayi atlatip sifrede takilmis olabilir mi ? Bence olabilir.
Herseyden onemlisi su, reversible algoritmalar cozulemez degildir.
Mutlaka cozulebilir. 128 Bit veya 512 bit sifrelemenizde cok onemli
degil. Araya girer, router gibi bir pozisyonda olursaniz, ki malum
spoof teknikleri bunu kolaylastirir. Hele birde boyle sertifikalari
kopyalama gibi bir durum sozkonusuysa... Paketleri saklar ardindan bir
sekilde keyleri cozersiniz. Muhim olan tum internetin ve sistemin
guvenligini saglayabilmek. Aksi halde bu tur durumlar her zaman
yasanacaktir.

Saygi ve sevgiler..