[Linux] Re: win2000 magazine

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 27 Jun 2001 - 14:15:11 EEST

Selamlar..

Bu yaziyi herkese tavsiye ederim. Gulmekten gobeginizi hoplatacaksiniz.
Hadi insan biraz bir seyler bilirde, boyle bir yazi yazmaya cikar.
Resmen komedi, Hemde yedi perdeye.. Onemli olan su. Simdi bu yaziya
tekzip hakkimiz var. RTUK kanununun gecmemesi bunu engellemiyor.

http://www.win2000mag.com.tr/interaktif/editorden.htm

Size biraz gulumseme olsun diye bir paragraf, mutlaka okuyun. Belki
gulmekten cayip "Pes dogrusu, bu kadarda yumurtlanmaz" diye
dislerinizde gicirdayabilir ama...

Saygi ve sevgiler..

Linux ücretsizdir.
“Şimdi bu da mı batıl inanç?” diyebilirsiniz. Gerçekten de Linux
ücretsizdir diye bilinir. Örneğin Türkiye’deki en yaygın Linux sürümü
Red Hat firmasınca hazırlanır. Red Hat ya da benzeri firmalar
hazırladıkları Linux sürümlerinin Internetten ücretsiz olarak
indirilmesine izin veriyorlar. Yalnızca bu sürümleri CD üzerinde
isterseniz bir ücret ödüyorsunuz. Ama Red Hat’in hazırladığı son sürüm,
Linux 7.1, tam tamına 900MB geliyor. Böyle büyük bir programı
Internetten indirebilecek birisini tanımıyorum. Linux’cular hep CD
kullanıyorlar. Bu CD’lere para ödemeleri gerekirken ödemiyorlar. Linux
bir CD üzerinden alınacağı zamansa hiç de az paralar ödemiyorsunuz. Red
Hat’in sitesine bakarsanız (www.redhat.com) burada 50 dolardan birkaç
bin dolara kadar fiyatlar görüyorsunuz. Öyleyse Linux ücretsiz
değildir. Yalnızca Linux ücretsiz şeklinde bir inanç söz konusudur.

Aynı durum aslında Windows için de, tam tersinden geçerli. Windows
işletim sistemleri de aslında paralı olarak bilinir ama BSA’nın
Türkiyedeki etkin çalışmalarının bir sonucu olarak, Windows serisinden
bütün işletim sistemlerini işportadan 5-10 milyon liraya, yani hemen
hemen ücretsiz olarak, bulabiliyorsunuz.