[Linux] Ben senin BILGISAYARCI olabilme ihtimalini sevdim!..

From: Ali BAYINDIR (alibayindir@123india.com)
Date: Wed 27 Jun 2001 - 03:17:42 EEST

 BILGISAYARCI OLABILME IHTIMALI
 Soguk ve sehirlerarasi otobüslerde vazgeçtim bilgisayarci olmaktan
 Ve teknik servis çantamda MS-DOS disketleriydi duran.
 Ben seninle birgün teknik serviste
 Yazici tamir edebilme ihtimalini sevdim.
 Lehim ve havya kokan lise yillarinda
 6502' li programlamalar yasaniyordu labaratuarda
 ve bu programlar öyle uzun sürdü ki
 adam gibi bilgisayarlari özlemeye basladik.
 Bizim Memik Yanik' imiz vardi
 Bir de MS-DOS promptuna DIR yazma imkani
 Yumurta kokan arkadaslarla paylasilan kahverengi siralarda
 Programcilik oynamaya basladik.
 Ben programci oluyordum, sen analist.
 Geri kalanlar aptal kullanici
 Komut satirlarina umut harfleriyle komutlar yaziliyordu,
 Türkçe karakterlere inat bir türkçeyle
 Abilerimizden ögrendik ALT tusuyla birlikte rakamlara basarak ASCII
 karakterler türetmeyi
 CPU' larin çalisma hizlari usul usul artiyordu.
 Ve fanlarla çalistirmayi öneriyordu Intel yetkilileri.
 Oysa disiplin kurulunda tartisilacak bir virüs bulastirma olayim olmadi
benim.
 (sinifça oynadigimiz araba yarislarini saymazsak)
 labaratuara usul usul yeni bilgisayarlar geliyordu
 ve belli bir saatten sonra bilgisayar kullandirmiyordu atölye ögretmenleri.
 Oysa hiç yeni bir bilgisayarim olmadi benim.
 Ve hiç bir 386sx25' in hard diskinde geçmedi adim.
 8086 IBM' lerde sevimli bir QBASIC programiydim sadece.
 Sana siirler biriktiriyordum PW' nin DATA dizininde ama, sen yoktun.
 Ben senin bilgisayarci olma ihtimalini seviyordum
 Ben senin benimle bir bilgisayarciya gidebilme ihtimalini seviyordum.
 Kasalarin keskin kenarlari batiyordu, elimin kesilmeye hazir nazir
yerlerine
 Sonra kablolar çekiyordum , kopup duran baglantilarin iyice yavas
olmalarinda.
 Ne yana baksam ethernet
 ve orman saniyordum anakartlarin yalanci yesilligini.
 Networkler kuruyordum, Workgrouplar yapiyordum
 Dosyalar kopyaliyordum bir bilgisayardan, bir iç bilgisayara
 Hard Disk' in sesini basina koyuyordum, sevdigim sarkilarin listesinin.
Sonra çikiyordum Windowstan
Ve MS-DOS' tan UNIX' e giden
Ömrümün en hizli
Ömrümün en yavas
Ömrümün en basit
Ömrümün en saglam isletim sistemini çalistiriyordum.
Çünkü sonunda server oluyordun.
Master Disk kokuyordun sonunda.
Soguk ve sehirlerarasi otobüslerde vazgeçtim bilgisayarci olmaktan
Ve teknik servis çantamda MS-DOS disketleriydi duran
Ben seninle birgün
IBM' in Ar-Ge departmaninda
Ben seninle sadece bilmek zorunda olanlarin bildigi bir son kullanici
bayisinde.
Ben seninle Agri Daginin Van Gölüne bakan yüzündeki herhangi bir bilgisayar
dükkaninda
Ben seninle bir anakartin, karmasik cografyasinda kaybolabilme ihtimalini
sevdim.
Ben senin BILGISAYARCI olabilme ihtimalini sevdim