[Linux] Re: sözlük

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Wed 20 Jun 2001 - 20:09:17 EEST

Çarşamba 20 Haziran 2001 13:45 tarihinde, bbolat şunları yazmıştı:

> ama float sayilar ALU islemleri sirasinda noktasinin yeri degisebildigi=20
> icin bu adla anilirlar. float sayilarin bilgisayar jargonunda bir de=20
> karsiti var: fixed point sayilar yani sabit noktali sayilar. bu
> sayilarda=20 kusurati belirten noktanin yeri sabittir, float sayi gibi
> degismez. sabit=20 noktali sayilar da kesirli olabilir yani bir sayi float
> olmamasina karsin=20 gercel olabilir. float sayilar gercel sayilari
> islemciye anlatmanin bir=20 yoludur ama TEK yolu degildir. bu baglamda
> floating point number =3D kayan= =20
> [...]

"Gerçel sayılar ALU işlemleri bakımından kayan noktalı ve sabit noktalı sayılar diye
iki ayrı sınıfta incelenir" cümlesine katılıyorsunuz diyebilirim değil mi?

Pekiii, (bir alıntı)
--------------------
Küçük gerçel sayı float 4 1.2E-38 den 3.4E38 e kadar
Büyük gerçel sayı double 8 2.2E-308 den 1.8E308 e kadar

Küçük ve büyük gerçel sayılar arasında ondalık hane sayısı bakımından da fark vardır.
float değerler 7 hane, double değerler 19 hane kabul eder. Bu bakımdan double değerler
float değerlerden daha kesin değerler ifade eder. Örneğin 1/3'ün karşılığı olan 0.33333...
için float 7 tane 3 içerirken double 19 tane 3 içerir.
------------------

bu açıklamayı gözönüne aldığımızda hem float hem de double türler için
floating point number deyip, float ve double diye iki farkı türde kullanılır
dediğimizde C'yi ing. öğrenmemiş birinin kafası karışmaz mı?
Karışmaz, floating point yerine kayan noktalı dediğiniz için float la karışmaz.
Öğrencimiz sonra bunu bildiklerine uydurmak için debelensin dursun...
Sonra öğrencilerimiz neden ezberci yetişiyor diye sorup çare ararız.

Ben gerektiği yerde gerektiği anlamını kullanırım. Bu bakımdan bu sınıflamanın
yapılmasını gerektirmeyen bir anlatım için çekinmeden gerçel sayı diyebilirim.
Bunu daha geniş bir kesim daha kolay kavrayacaktır.

decimal tür ile sabit noktalı sayılar, double tür ile kayan noktalı sayılar ifade
edilir denebilir. Ama bunu açıklarken "decimal tür ile ifade edilen sayılar,
ondalık hane sayısı sabit bir gerçel sayıdır" da diyebilirim.
Bu daha bile açıklayıcı olur, sabit noktalı sayı demekten....
Bu bakımdan yanlış yok... Anlatım farkı var.

Sayın Bolat açıklamalarınızla ben de fikrimi açıklamak fırsatını
buldum. Bu bakımdan aydınlatıcı oldu. Teşekkür ederim.

Esen kalın,
Nilgün