[Linux] RE: [Linux] modüller

From: siseci (siseci@istanbul.meteksan.com.tr)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 17:40:32 EEST

S=FDras=FDyla soundcore, soundlow=20
> ve sound. Bunlar=FD insmod ile s=FDrayla y=FCkleyince hata mesaj=FD=20
> alm=FDyorsunuz.
> lsmod ile bakt=FD=F0=FDn=FDzda hepsi orda.(soundcore ve soundlow=20
> k=F6=FEeli parantez i=E7inde nedense?) fakaaat bir adet ses dosyas=FD =

> =E7almaya kalkt=FD=F0=FDm=FDzda ses yok.

Bildigim kadari ses kartlarinin bir cogu bu 3 module ihtiyac duyuyor.
Bu yuzden sadece bu ucunu yuklemek yetmiyor.
Mesela sound blaster lar icin sb diye bir modul var.
Onu yuklememiz gerekiyor
modprobe sb io=3D0x220 irq=3D5 dma=3D1 dma_16=3D3
seklinde bi kullanimi var.

> xmms -output plug-in'e g=F6re de=F0i=FEiyor.-/dev/dsp ile =
ba=F0lant=FD=20
> kurulamad=FD veya xxx hosta ba=F0lan=FDlamad=FD diye hata veriyor.=20

Ses kartini tanimadigi icin /dev/dsp ye ulasamamasi normaldir.
cat deneme.wav > /dev/dsp derseniz ilgili device i tanimadigini
soyleyecektir.

> Ara=FEt=FDr=FDrken bootlog dosyas=FDnda isapnp arac=FDn=FDn ses =
kart=FDn=FD=20
> tan=FDd=FD=F0=FDn=FD g=F6steren mesaj=FD g=F6rd=FCm. sat=FDr =
sonlar=FDnda :-)))=20
> vard=FD.=FEok oldum.!!! isapnp.conf dosyas=FDnda ki ACT Y=20
> sat=FDrlar=FDn=FDn hepsini enable yapm=FD=FEt=FDm. san=FDr=FDm i=FEe =
yaram=FD=FE.=20

Soyle isapnp programI sizin pnp ozellikli kartlarinizi IO, IRQ, DMA
setlemelerini yapar. Sizin ses kartinizi da muhtemelen isapnp.conf
dosyasinda belirtilen io=FCirq ve dma e cekmistir.
Ama ust kisimda belirttigim gibi ilgili modul yuklu olmadigi icin
ses kartinizi tanimayacaktir.

Kernel inizin source lerinin bulundugu dizinde Documentation/sound
dizini vardir. Genelde

/usr/src/linux/Documentation/sound=20

dizinidir. Bi goz atin sizin ses kartiniz la ilgili dokuman falan =
olabilir.

Bi de ses kartiniz ne? Onu da ogrenirsek daha etkili bir bicimde =
yardimci
olabiliriz.

IYi calismalar.

Siseci.