[Linux] Re: QT ve GTK

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 13:14:06 EEST

Salı 12 Haziran 2001 11:06 tarihinde, PCc0d3r şunları yazmıştı:
> neden linux'da x window altinda calisan program yazmak bu kadar zor. ben bi
> ara kafayi iyice gtk ile bozmutum ama yapabildigim tek sey saat'ti =). e
> diyeceksiniz glade ile hazir saat koyabilirdin. ama uzmanlarin dedigine
> gore glade ile buyuk bir program yazmak zor oluyormus. onun yerine kendi
> kodlamamizla herseyi yapmak daha iyiymis.
> sonuc olarak ben artik pes ettim. varsa yoksa bu yazin ortasinda cikacak
> olan kylix'in trial versiyonunu bekliyorum. bence vb ve delphi falan gtk'yi
> ya da ne biliim qt zimbirtisini sollar.

> [...]

vb karşılığı olmasa bile gb diye bir uygulama var.
Bir arayüze sahip değil. Yani bir form tasarlayamıyorsunuz.
Ama vb ile aynı control isimlerini kullanıyor.
Programı vb ile yazıp, gb ile derleyebilirsiniz sanırım.
Ben denemedim ama olurmuş gibi görünüyor.
Tabii ne kadar code uyumlu olur bilemeyeceğim.
gb çok yeni ve gelişiyor.
gnumeric, excel'in vba'sına benzer şekilde bir gba
desteği içeriyor ama onu da denemedim.

Nilgün