[Linux] Re: Yeni User Yaratma

From: Cem Deniz PELIT (Cem.Deniz.Pelit@ankara.edu.tr)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 09:02:49 EEST

selam
 useradd komutu -p parametresi ile sifre alabiliyor ama -p nin yanina yazacaginiz sifrenin crypt edilmis halini kullanmaniz gerekir... ben perl
kullanarak bir script yazmistim ve o scriptte perlin bir fonksiyonu olan crypt() i kullanmistim ...
bence bu islemi yaptirin random bir ciktiyi sizin istediginiz sifre ile crypt leyin ve buradan elde ettiginiz degeri useradd e input edin....

System Owner wrote:

> useradd -g 100 -d /home/c/celak -c "Celal UNALP" -p cleartextsifrem -s /bin/bash celak
>
> seklinde user eklemeye calistigim zaman /etc/shadow icinde su sekilde olusuyor:
>
> celak:cleartextsifrem:11310:0:99999:7:::
>
> tabi istedigimiz bu degil dogal olarak.
>
> useradd, passwd, chpasswd ve newusers komutlariyla bir gun ugrastim ama hic birisi regular user yaratmadi.

-
   Saygilarimla

  Cem Deniz PELIT

 Ankara Universitesi