[Linux] Yeni User Yaratma

From: System Owner (celak@celak.dhs.org)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 05:39:11 EEST

Merhaba,

Elimde userame ve clertext passwordlerden olusan bir dosya var. Yaklasik 200K user var. Bunlarin her birine linux makinada account acmam gerekiyor.

useradd -g 100 -d /home/c/celak -c "Celal UNALP" -p cleartextsifrem -s /bin/bash celak

seklinde user eklemeye calistigim zaman /etc/shadow icinde su sekilde olusuyor:

celak:cleartextsifrem:11310:0:99999:7:::

tabi istedigimiz bu degil dogal olarak.

useradd, passwd, chpasswd ve newusers komutlariyla bir gun ugrastim ama hic birisi regular user yaratmadi.

Userleri yarattiktan sonra chpasswd ile sifrelerini crypt etmeye calistim ama o da sadece DES haline getirebiliyor.

Daha once bu sekilde bir isle ugrasan olduysa veya degisik onerileri olan varsa yardimlari bekliyorum.