[Linux] Ynt: Re: qt ve gtk ve opera

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 22:18:51 EEST

Selamlar..

Operayi, terminalden baslatin.Pencerelerin simgelerinin oldugu cubuk
doluncaya kadar yeni pencere acin. Sonra oradaki sakli pencere listesine
tiklayin. Terminale bakin. Qt'den gelen bir hata mesaji goreceksiniz. Bu
nerden geliyor ? Soyleyeyim, QT'nin sorunu degil, Operanin sorunu. Qt'nin
burada yapabilecegi hic bir sey yok.

Bir program yazarken, third-party library kullanmakdogaldir. Fakat her
program gibi bunlarinda buglari olur. GTK ve QT iki benzer library.
Ikisininde hatalari var. Fakat hicbiri digerinden bu noktada daha ustun
degil.

Bahsettiginiz hatalar daha cok programin yazilisindan. Bugun QT ile yazilmis
sorunlu, GTK kullanan sorunsuz pek cok program var. Tersi de gecerli. Her
sey sizin elinizde. Eger akillica kodlama yapar, macera aramaktan
kacarsaniz, genelde boyle sorunlarla daha az basiniz agrir, fakat
programcilarin genelde geceleri ve gunduzleri hep klavye basinda gectiginden
mi nedir, Agri Daginin tepesinde bastirilmasi gereken maceraperest
kimligimiz SIK SIK masa basinda alevlenir ve boyle buglara bizi surukler..
Bu Qt'yi yazanlar, GTK'yi yazanlar, Opera ve Bluefish'i yazanlar icinde
gecerli. Aslen Linux bile bir macera degil mi ?

Saygi ve sevgiler..