[Linux] Re: TV karti

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Mon 11 Jun 2001 - 11:17:05 EEST

Selam,

Ben az uğraşmadım tv kartımı tanıtmaya... :-)
biraz değişik bir yoldan deneme yanılma yoluyla bir çözüm buldum.
Umarım yararlı olur.

Aşağıda bir betik var, eğer sistem aygıt dosyalarını bulamazsa
baştan bu betiği çalıştırmak yararlı olabilir. Ben devfs kullandığım
için bu aygıtları baştan hazırlamak zorundayım.
(sistemim standart redhat dağıtımından biraz farklıdır, işimi
gördüğü sürece her yol paris)
- ---------------------------
#!/bin/bash

rm -f /dev/v4l/video0
mknod -m 666 /dev/v4l/video0 c 81 0
ln -s /dev/v4l/video0 /dev/video

rm -f /dev/v4l/radio0
mknod -m 666 /dev/v4l/radio0 c 81 64
ln -s /dev/v4l/radio0 /dev/radio

rm -f /dev/v4l/vtx0
mknod -m 666 /dev/v4l/vtx0 c 81 192
ln -s /dev/v4l/vtx0 /dev/vtx

rm -f /dev/v4l/vbi0
mknod -m 666 /dev/v4l/vbi0 c 81 224
ln -s dev/v4l/vbi0 /dev/vbi
- -------------------------------

Bu da başka bir betik; modules.conf ya da conf.modules ile
sisteme birşey tanıtamadığımdan (nedense olmuyor)
bu betiği kullanıyorum. Bu betiği rc.local'in sonuna ekler ya da ayrı
bir dosya olarak çalıştırırsınız.
- ----------------------------
#!/bin/sh

# i2c
modprobe alias char-major-89 i2c-dev
modprobe options i2c-core i2c_debug=1
modprobe options i2c-algo-bit bit_test=1
# bttv
modprobe alias char-major-81 videodev
modprobe tuner type=5
modprobe alias char-major-81-0 bttv
modprobe pre-install bttv pll=1

# ppp

Sistemin kartı görüp görmediğini
/proc/video/dev/video
ve
/proc/iomem
dosyalarından kontrol edebilirsiniz.

Bu şekilde xavtv ile ben tv izleyebiliyorum.

Kolay gelsin,
Nilgün

Pazartesi 11 Haziran 2001 08:36 tarihinde, Cem Kanioz şunları yazmıştı: