[Linux] Re: lilo ve issue

From: erkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Sat 09 Jun 2001 - 20:36:24 EEST

Samstag, 9. Juni 2001 15:07 Tarihinde Tanju Aktuğ demiski:

> Bir kez ben de ayni sorunu yasadim. LILO denince 1024 sorunu cikti,
> ancak root olarak startx ile mandrake setup gibi bir grafik ekrandan
> lilo configurasyonu yapinca isler duzeldi...
>
> Dogrusu oradan lilo ne bicimde calistiriliyor arastirmadim...

Hangi Linux olursa olsun, eger Lilo, BootManager olarak kullaniliyorsa,
bildigim kadari ile lilo.conf filesini kullaniyor !!!!

Ha bunu ister Klilo veya shell altinda manuel olarak yapin...( yoksa klilo
baska bir conf filesi felanmis ariyor kendine ??? hic sanmiyorum )

Belkide hda1 cok büyük olarak bölündügü icin yani hda1 > 8 GB oldugu icin, bu
seferde 8 GB sInIrina takiliyor olabilirsiniz...Onunda caresi, Baris SIMSEK
arkadasin dedigi gibi "lba32" ile cözülebilir ...Yoksa ufak ölcüdeki HDD
lerde böyle bir sorunun cikma ihtimali cok az, ki eger 10GB bir hdd, 3 e
hatta 4 e bölünürse...Ama cogu insan genelde 10 GB bir HDD de, 8 GB 'i Window
icin ayiriyor ve geri kalan kismi, 2GB yani, Linux icin...bur hallerdede lilo
> 1024 ü gectigi icin, lilo sorunu ortaya cikabiliyor...

Ama isin ilginc olan kismi, Mandarake 8.0 gibi cok cok yeni bir sürümde böyle
bir sorunun olmasi, biraz tuhaf....Yoksa onlar hala eski liloyu felanmi
kullaniyorlar...???? Pek sanmiyorum ama !!! Gerci Mandrake 8.0 bendede var
ama Suse 7.0 nin Lilosu üzerinden calisiyor, bir ara denemek lazim...:-)

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger...

L. Torvalds ----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz.