[Linux] Re: Linuxu nasil silerim

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Sat 09 Jun 2001 - 15:55:50 EEST

Selam..

Bilgin demiski;

> Selam,
> Linux u silmek istiyorum, acaba nasil yaparim

Iyi düsün, Linux'u silmek ile, geri dönülmeyen bir yola giriyorsun....-)))

Silmek icin 4 tane method biliyorum:

1) Dos altinan
fdisk /mbr
2) Linux altindan
dd if=/dev/zero of=/dev/BURAYA_DIKKAT count=1024

/dev/BURAYA_DIKKAT yazan bölümü sen kendin bilmek zorundasin, Liloyu nereye
kayit ettiysen oranin DEVICE adresini vermek zorundasin,,, Mesela
dd if=/dev/zero of=/dev/hda count=1024

3) Baska bir yöntemde ;
Linux Setup Cd sini tak, ve MBR isleminin yapildigi yere kadar git, ve ordan
MBR i hic bir yere kayit etmiyorum diye bir islem olacaktir , BÜTÜN
linuxlarda, bu islemi yaptiktan sonra SETUP olayini yarida birak ki Linux
Install olmasin ama LILO silinmis olsun..

4) Hic denemedigim bir yöntemde, LOW LEVEL FORMAT...Olurmu olmazmi
bilmiyorum, yukardaki 3 islemden hic birinde basarili olamazsan, HDD nin
markasina göre , üretici firmanin internetteki sayfasina git ve ordaki
SUPPORT bölümlerine bak, Muhakkak bir LOW LEVEL FORMAT ile ilgili ufak bir
program vardir...( Tabi biliyorsun Low Level Format ile basina gelbilecek
ihtimalleri...Uyarmadi deme !!!!! )

Basarilar...

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger.

L. Torvalds