[Linux] Re: proftp serverda chmod kullanimi

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Sat 09 Jun 2001 - 00:34:58 EEST

Selam...

Mesut TUNGA demiski;

> server proftpd. cute ftp kullanarak chmod yapmasini engelliyor. conf da
> bir ayar mi yapmak lazim yoksa baska bir sorun mudur?

Simdi yapacak baska bir isim yok, Pc ler calistigi iicn uzun uzundiya
anlatayim sana....#:-)))
Proftp nin Conf filesi icinde söyle bir sey vardir;

Umask 022

Esasinda bu en güzel ayarlarinda biridir...Simdi soracaksin sen bunlarin
anlami ne diye...:-))

Simdi 7 sayisini 3 sekilde yazabilmek icin tek bir olasilik vardir, bir
kullandigin rakami bir daha kullanmamak sarti ile:

4 + 2 + 1

bir baska olasilik daha yoktur ( Sifir haricinde mesela 5 +2 + 0 )

4 = Write haklari
2 = Read haklari
1 = executable haklari,

Simdi sen diyeceksin ; peki 022 de nesi oluyor ????

Full olarak 777 sayisini düsün !!!!! ve bundan 022 Rakamini CIKARMA
islemi yaparak cikar, yani

777
022
-
--------------
755 Sayisini elde ettik......Senin icin demekki, CHMOD u kullandigin zaman
bu haklar gecerli

Yani
1. hane file sahibi icin
2. hane grup haklari icin
3. hane digerleri icin

Burda simdi biz simdi rakamlarin hanelerini teker teker inceleyelim
1. hanede --->>> 7
2. hanede ----->>> 5
3. hanede ----->>> 5

Demekki:
File sahibi kimse 4 + 2 +1 haklarina sahip ( bütün herseyi yapar )
Grup haklari olarak 4 + 1 haklarina sahip ( yani, Write and
executable )
digerlerinin haklari 4 + 1 haklarina sahip ( yani write and
executable )

Sen diyelim orda herhangi bir degisiklik yapmak istediginde ya bu filenin
sahibi olman lazim ki istedigin herseyi yapabilesin, degilsen birsey
yapamazsin....Yada bu grubun bir üyesi isen, o grubu istedigin sekilde bir
hak vermen lazim ..nasil olacagi yukarda anlatttim..Olayin tersini
düsünürsen istedigin sekilde CHMOD ile oynama hakkin olur...Kimseye
hakkini yedirtmezsin o zaman....:-))))

Saygilarim ile...

erkaN