[Linux] Re: (no subject)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 08 Jun 2001 - 19:54:37 EEST

Selamlar..

Daha once IP Masking kavramini bende duymadim. Ama IP masquerading,
hakikaten IP adresini gizler. Fakat bu sadece firewall olarak calisan
Linux'larin, dis aga route ederek yolladiklari paketlere uygulanir.
Keyfi bir IP adresi degil, paketi cikaran arabirimin adresi uygulanir.
Normal routingde (masq. uygulanmadan) dis aga giden paketin adresi
orijinal kaynak adresidir.

Routing tablolarinin ve size paketi tasiyan routerlerin calisabilmesi
icin IP adresinin dogru olmasi gerekir. Yani siz kolayca IP adresinizi
istediginiz degere getirebilirsiniz, (Virtual Interface + routing)
Fakat yoldaki routerler size degil, IP'nin sahibi olan hosta paketi
tasir. Bunun adi IP-SPOOFING'dir, genelde DoS saldirilari icin
kullanilir. Cok dikkatli bir takiple, bu sekilde paketlerle uzak
makinelere "Hijacked" baglantilar kurulmasi mumkundur. Hatta yol
boyundaki routerler da RIP vs. ile sasirtilarak paketin geri gelmesi de
saglanabilir. Teoride boyledir ama, bir tane router cikar, ARP Tablosu
kontrolu yapar, ne kadar debelenseniz hic bir sey yapamazsiniz.

Saygi ve sevgiler..