[Linux] Re: FreeBSD + QT + MOC ??

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Thu 07 Jun 2001 - 20:25:25 EEST

simdi olay kisaca söyle.
ilk önce QT yi install ettim.

> cd /usr/ports/x11-toolkits/qt2
> make deinstall
> make
> make install
> make clean
Asagi yukari 6 saat felan sürdü ama en sonunda bitti...:...

Daha Sonra User erkaN Shell olarak "csh" kullandigi icin, /home/erkaN/.cshrc
adindaki fileyi su eklemeleri yaptim

> setenv QTDIR /usr/X11R6
> setenv PATH $QTDIR/bin:$PATH
> setenv MANPATH $QTDIR/man:$MANPATH
> setenv LD_LIBRARY_PATH $QTDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH

sonuc olarak
> PC133# echo $QTDIR
> /usr/X11R6
> PC133# echo $PATH

/usr/X11R6/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/games:/usr/local/sbin:/us
>r/local/bin:/usr/X11R6/bin:/root/bin PC133# echo $MANPATH
> /usr/X11R6/man
> PC133# echo $LD_LIBRARY_PATH
> /usr/X11R6/lib

bu kisim bitmis oldu

herhangi bir sourceyi internetten indirtikten sonra
> ./configure
komuitunu verdigim zaman,

-lqt ile bir sorunu vardi, bende bunu cözmek icin,

> % perl -pi -e 's/-lqt/-lqt2/g' configure **/Makefile.in

yaptigimda, bütün -lqt Optionlarini -lqt2 olarak degistiriyorum, dahasi
degistirmek zorunda kaliyorum......

Neyse, tekrardan ./configure yazdigimda, ekrana gelen Hata:
----------------------

Ergebnis: ( auf dem Monitor )
------------------------
checking for killpg in -lucb... no
checking for Qt... libraries /usr/X11R6/lib, headers /usr/X11R6/include/qt2
checking if Qt compiles without flags... yes
checking for moc... not found
configure: error: No Qt meta object compiler (moc) found!
Please check whether you installed Qt correctly.
You need to have a running moc binary.
configure tried to run and the test didn't
succeed. If configure shouldn't have tried this one, set
the environment variable MOC to the right one before running
configure.
------------------------------

Bu seferde MOC hatasi, :-((((((((

configure filesinin icinde ne kadar, ****/moc ile baslayan bir dizin
varsa, hepsini *****/moc2 olarak degistirdim....buraya kadar hersey
güzel...

simdi ekranda, tekrardan ./configure yazdigimda aldigim sonuc söyle.
------------------------------

--------------------------
checking for Qt... (cached) libraries NONE, headers /usr/X11R6/include/qt2
checking if Qt compiles without flags... (cached) yes
checking for moc... (cached) /usr/X11R6/bin/moc
checking for uic... (cached) /usr/X11R6/bin/uic
checking for rpath... yes
checking for KDE... (cached) libraries /usr/local/lib, headers
/usr/local/include
checking for KDE paths... (cached) defaults
checking for dcopidl... (cached) /usr/local/bin/dcopidl
checking for dcopidl2cpp... (cached) /usr/local/bin/dcopidl2cpp
checking for mcopidl... (cached) /usr/local/bin/mcopidl
checking for kdb2html... (cached) /usr/local/bin/kdb2html
checking for artsc-config... (cached) /usr/local/bin/artsc-config
checking for kde-config... (cached) /usr/local/bin/kde-config
checking for ANSI C header files... (cached) yes
checking for math.h... (cached) yes
checking for unistd.h... (cached) yes
checking for stdlib.h... (cached) yes
checking for sys/type.h... (cached) no
checking for regex.h... (cached) yes
checking for setenv... (cached) yes
checking for unsetenv... (cached) yes
enabling kio retriever
enabling wget retriever
enabling KURLRequester workaround for KDE version > 1207
checking for dmalloc_shutdown in -ldmallocxx... (cached) no
checking if debian should be compiled... no
checking if kmago should be compiled... yes
checking if po should be compiled... yes
checking if rpm-specs should be compiled... yes
updating cache ./config.cache
creating ./config.status
fast creating ./Makefile
fast creating kmago/Makefile
fast creating kmago/docs/Makefile
can't open ./kmago/docs/Makefile.in: No such file or directory
fast creating kmago/docs/en/Makefile
can't open ./kmago/docs/en/Makefile.in: No such file or directory
fast creating po/Makefile
fast creating rpm-specs/Makefile
creating config.h
config.h is unchanged
----------------------

Yani biraz itistire kakistira ./configure islemini bitirdik....

simdi 2. Kisim....
arkasindan vermem gereken komut " make"

ekranda make yazdiktan sonra aldigim sonuclar söyle:

%make

make all-recursive
Making all in kmago
g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.. -I/usr/local/include
-I/usr/X11R6/include/qt2 -I/usr/X11R6/include -O2 -fno-exceptions
-fno-check-new -Wall -pedantic -W -Wpointer-arith -Wmissing-prototypes
-Wwrite-strings -Wno-long-long -Wnon-virtual-dtor -fno-builtin -c
kdlgconfigure.cpp
kdlgconfigure.cpp:88: kdlgconfigure.moc: No such file or directory
*** Error code 1

Hadiiiiiii gene takildik su MOC a.... derken aklima environemt yerlestirmek
geldi...Ve
setenv MOC /usr/X11R6/bin/moc

ile yeni bir Environment daha yerlestirdik....

Herseye tekrar yeni bastan....

rm config.cache
rm config.log
./configure --->>>> burasi OK, kazasiz belasiz gecti
make

den sonra ilk önceleri su hata mesajini aliyordum:
------------------

kdlgconfigure.cpp
kdlgconfigure.cpp:88: kdlgconfigure.moc: No such file or directory
*** Error code 1
----------------

biraz düzeltme ile, bir kac adim daha ilerledik ve simdi su hata gelmeye
basladi:
-----------------
PC133# make
cd . && make -f admin/Makefile.common configure.in ;
*** Error code 1

Stop in /erkan/kmago-1.1.1.
*** Error code 1
-------------------

artik buraya kadar dedim ve burda kestim olayi...Bu isin kisa bir yolu
yokmu,
artik sourceler bogusmaktan biraz usandim

simdi burda bana akil verebilecek birisine ihtiyacim var...

Her türlü fikiri dinlemeye acigim...

Tesekkürler.....

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger...

L. Torvalds

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz.