[Linux] Re: [Linux] Suse 7.0 çaylak kullanıcısı

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 11:48:24 EEST

Selam...

Vahit Ünal demiski;

> SuSE Türkiye satıcılarına kernel ile ilgili bir soru sordum.

Ne sorusu oldugunu bizimde ögrenme hakkimiz varmi ?

<<Karşımdaki kişi de SuSE'nin normal kernel ile derlenemeyeceğini bana
söyledi. Yani www.kernel.org 'dan indirdiğim bir
<<kernel Suse'de derlenemezmiş.Bu lafı söyleyen kişi kendinden çok emindi.
İhtiyacım olan kerneli Suse'nin ftp sitesinden
<<alabileceğimi söyledi. Ben o sitede sadece kernel ile ilgili rpm dosyaları
gördüm. Onları yükledim ama bir değişiklik
<<olmadı.Acaba adamın dediği doğru mu? Suse gerçekten normal kernel ile
derlenmiyor mu?

adamin dedigi hem dogru olabilir, hemde dogru olmayabilir !!!!!!

eger yeni bastan bir Kernel derlemek istiyorsan, istedigin yerden Kernel
download edebilirsin , mesela www.kernel.org

YOK HAYIR, halen hazir mevcut olan SÚSE Kerneline UPDATE yapmak istiyorsan
onu SADECE , Suse ftp-Serverinden RPM olarak indirebilir ( ~ 10 MB felan )
veSuse Kernelini Update yapabilirsin..TAbi bu sadece Suse Kernel
icin...Baska Kernel versionlarinda kullanamazsin...Bir anlamda PATCH gibi
birsey...

Ama karsindaki adam sana kesinlikli www.kernel.org deki
kernel.xxxx.xxx.tar.gz yi kesinlikle kullanmazsin demis ise yalan söylemis
olur, cünkü bütün Linuxlarin tekbir Kaynagi var ; oda kernel.....YAni
LINUX = = KERNEL ....Orda ya senin bir yanlis anlaman var, yada adamin sana
bir yanlis anlatmasi olabilir...

Cünkü benim su anda kullandigim Suse 7.1 altinda Kernel 2.4.4 var...

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger.

L. Torvalds