[Linux] Re: ** sendmail aliases **

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 12:13:38 EEST

Egemen Ergel wrote:
> selam ustad ozellikle kacinmanin sebebi nedir ?
> merak ettim simdi.

Merhaba,
Yanitinin baskalarini da ilgilendirebilecegini dusunerek
listeye yanitliyorum; umarim Egemen Bey kizmaz...

Sendmail'i (ve tum diger hizmet yazilimlarini) durdurup
yeniden baslattiginizda kacinilmaz olarak yazilim o anda
yapmakta oldugu her seyi yarida birakacak, yapabildigi
kadar arkasinda cop birakmamaya calisacak ve kapanacaktir.
Hemen ardindan yeniden baslayacak olsa da islerin yarim
birakiliyor olmasi bir sunucu yazilim icin cok pahali bir
is olabilir.

Sendmail orneginde, durdurulup yeniden baslatilacak olan
sendmail kapanisi esnasinda mesaj alisverisini aktif olarak
surdurdugu istemcilere ve diger posta sunucularina olan
baglantisini kesecektir. Ne yazik ki bunu yaparken mesajin
ne kadarinin teslim alindigi ya da gonderildigine de hic
bakmayacaktir.

Eger buyuk bir kurulusta (10000+ gunluk e-posta trafigi)
ayar degisikligi yaptim diye sendmail'i (ya da baska herhangi
bir ag hizmet yazilimini) durdurursaniz 100 kadar aktif
iletisimi de ortasinda kesebilirsiniz. Universite ya da ISP
gibi buyuk sitelerde calismis olanlar bunun pratikteki
yansimasini da gayet iyi bileceklerdir...

Iste bu nedenle hizmet yazilimlari ve hizmet sunuculari
(makina anlaminda) cok seyrek durdurulur/kapatilir.

sevgiler, selamlar,
-bd