[Linux] Ynt: [Linux] RE: [Linux] Re: Slackware_7.0_'î_Win2000_Pro.'ya_kurma_(Lilo_Install_Error)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 23:42:48 EEST

-----Özgün İleti-----
Kimden: siseci <siseci@istanbul.meteksan.com.tr>
Kime: 'linux@linux.org.tr' <linux@linux.org.tr>
Tarih: 05 Haziran 2001 Salı 19:11
Konu: [Linux] RE: [Linux] Re:
Slackware_7.0_'î_Win2000_Pro.'ya_kurma_(Lilo_Install_Error)

>Sedar Bey,
>
>Ama o problem 1024 ten buyuk bir filesystem olunca ortaya cikmiyor muydu?
>Yani yeri degilde boyutu ile ilgili idi diye hatirliyorum ben.

Selamlar..

Aslinda ikimizde ayni seyi soyluyoruz, Slackware icindeki LILO'yu
bilmiyorum, fakat RH6.2, 7.0 icindeki LILO 8.4 GB Kisitlamasina sahip. Buda
standard LBA modunda 1024+ silindirin okunamamasi anlamina geliyor. Dikkat
edilirse, hda3 Linux partisyonu, /boot ve / icin kullanilacak ve LILO buraya
erisemiyor gibime geldi. Bu partisyonun baslangicini biraz daha basa almak
sorunu cozer sanirim. Bunun icinde hda2 ext. partisyonu silmek tek yol gibi.
Bir baska yolda su olabilir. FIPS ile hda1 uzerinde 50 MB kadar bir yer
acip, /boot dizini oraya konabilir. Su an bilemiyorum ama, / dizinine
kernelden erisim yapilacagi icin herhalde calisir. Calismazsa, bu partition
100 MB kadar artirilir, /var, /usr, /home dizinleri bu hda3 uzerinde
acilacak ext partisyonlara konur. Ama bunu yapmak daha verimsiz ve zor
olabilir.

Zaten 40 yillik CHS teknigi hala niye kullanilir aklim ermiyor. lilo.conf
icersindeki linear'i silip LBA32 yazinca sorun kalkiyor, fakat installation
esnasinda bunu yapabilmek mumkunmu, bunu bilmiyorum. Eger Install sonrasinda
boot disketiyle acip bu duzeltmeyi yaparsaniz, sorun kalmiyor. GL 1.0'da
basima geldi. Ben oyle yaptim ve simdi calisiyor.