[Linux] Re: x hakkinda yardim

From: Baris Simsek (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 18:50:26 EEST

/etc/XF86Config dosyasini elinizle edit edin.

Eger ekran kartiniz ve monitorunuz destekliyorsa bu dosyadaki

640x480 800x600 1024x768

gibi satirlar vardir. Bunlardan istemediklerinizi silip ornegin sadece

1024x768'ler kalsin.

Bunlardan muhtemelen o dosyada bir yigin vardir. Hangisinin etkili olduguna gelince, yalnizca ekran kartiniza ait bilginin yer aldigi section'in subsection'larini edit ederseniz yeterli olacaktir. Ornegin S3 Virge kullaniyorsaniz orada S3 Virge/DX gibi bir section olacaktir. Onun altinda da yukarda yazdigim cozunurlukler. Oradan istemediklerinizi silin.

Turkce karakter problemini halletmek icin Gorkem Cetin'in Turkish-Howto'su var. Ona bir bak. (Sanirim gelecekte'ki cozumu de o yapmistir) Ayni seyleri Slackware icin de kullanabilirsiniz. (redhat specific olanlar haric, rpm yerine tgz kullanacaginizi unutmayin)

On Tue, Jun 05, 2001 at 08:39:12AM -0600, Deniz Sec wrote:

> Merhabalar,
> Gerek isyerindeki gerek evdeki makinamda linux (evdeki gelecek, isteki =
>
> Slackware 7.1) y=FCkl=FC durumda. Her iki makinamdaki cozurluklerden de m=
> emnun
> deilim. Ya cok ufak oluyor , yada cok buyuk olup sanal ekran durumuna gel=
> iyor.
> Gelecek' te turkce problemi cok guzel cozulmus (herkesin eline saglik ) =
> ama
> Slakware 'de hala I, yumusak g :) gibi harfleri kullanamiyorum. =
>
> Simdiden tesekkur

-- Attached file included as plaintext by Listar --