[Linux] Re: Sendmail Güvenlik Açigi

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 04:46:37 EEST

Selam,

> Sendmail ile iligili bahsedilen RELEASE notta gecen out-of-band signal,
> deyiminin SIGURG icin kullanildigini dusunuyorum.
> Ag'dan OOB bir veri geldiginde, SIGURG (Signal-Urgent) uretilir.
>
> Gayet karanlikta kalan bir durum var burada. Normal bir kullanici
> nasil kendine ait olmayan bir surece (process) sinyal gonderebilir ?
>
> Murat'cim SUID oldugu icin kullanici tarafindan gonderilebilir demis
> ama pek de oyle oldugunu zannetmiyorum. Programin SUID olmasi, onu
> calistirirken, EUID'in owner'a set edilmesini sagliyor sadece.
> Sinyal gonderirken sadece kendi UID'in ile gonderirsin.

sevgili Berk, yukarida "hayir degil Burak" diye yazdigim bir kisim
var. Bunun nedeni su. Burak sunu yazmisti.

"Kullanicilar bundan boyle sinyal gonderemez, aslinda gonderilebileceginin
bir ifadesi degil midir?"

buna karsilik hayir degildir yazmistim. Yani gonderemez diye.

> Ufak bir deneme var asagida.
>
> Demek ki gonderemiyormusuz...

:))) yaw denemeye gerek yoktu biliyorum gonderemeyecegini, Ben suid dedim
cunku sendmail i baska bir user olarak calistirirsan euid 0 olsa bile o
user tarafindan signal yollanabilir. E o user da non-root bir user
olduguna gore demek ki gonderebilir.

Zaten anlamadigim niye boyle birsey yazma gereksinimi duyduklari. OOB data
veya signal non-root user tarafindan gonderilemez diye yazdiklari benim
icin muamma kaldi ki bindviewde de asil deginilen konu signal handling
sirasindan re-entry gibi race conditionlarin olusmasi idi. OOB signal veya
datalarla ilgili bir problem yoktu ortada. Bu datalar ise remote exploit
icin kullanilir ama bunlari kullanarak remote exploit yazmak zaten cok zor
bir olay. Yine onceden dedigim gibi de sendmail bu tur OOB data based
signal handling icin exploitable degil. Bu yuzden niye boyle birsey
yazdiklarini anlamadim olmustu.

> Burak'in bir onceki mesajlarinda birinde dedigi gibi, bu isi
> sadece Sendmail'e sinyal gonderebilen birisi yapabilir. Bu kullanicinin
> ise ya root haklarina ya da "mail" kullanicisi ile ayni ID'ye sahip
> olmasi gerekir.

farkli birsey demedim ki:) olay o kullanicinin non-root olmasi ve OOB
signal gonderememesi idi.

> Re:Burak
> Olmaz oyle sey ! Postfix, Sendmail'i dovdu bile :) Gecti artik :)

valla ben de Burak ile ayni fikirdeyim sendmail hepsini hem tek tek hem de
toplu halde cok guzel evire cevire dover:))

sendmail multi switch, sendmail advanced message server ve sendmail mobile
message server ile cok cok guclu oluyor. 5000 mailbox icin fiyati bunlarin
$25.000 kadar oluyor ama gercekten guvenebiliyorsunuz sonucta ve yonetimi
cok daha basit oluyor.

PS: Yine ingilizce bir suru kelime filan oldu ama kusura bakilmaz umarim.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC