[LINUX:25839] Re: Error Condition Re: Re: Re: [LINUX:25790] ses kartı

From: Serdar Gurcan (serdar@curie.chem.metu.edu.tr)
Date: Tue 27 Feb 2001 - 14:02:07 EET

selam
oncelikle senden bazi seyler isteyecegim

-kullandigin surum (slackware, redhat)
-daha once kernel derledin mi?
-ayni makinede iki isletim sistemi (win98 ve linux)beraber calisiyor mu?
aslinda bunlara cevap verirsen sorunun sanirim cozulecek.
-bir de sistemindeki butun aygitlari yaz ona gore nasil kernel derlemen
gerektigini de soyleyim.

www.linux org tr de belgeler altinda kernel derleme anlatiliyor, senin yapman
gereken sound kisminda ses karti destegine (YES) ve bunun altindaki butun
herseye MODUL ya da NO, es1370 icin MODUL yapman gerekli.

eger kernelda es1370 i (yes) olarak derlersen sistem bastan kilitlenebilir.

bu arada linux surumunde modullerin derlendigi kisima bak
(slackware'de #pico /etc/rc.d/rc.modules ) bu dosyada Ctrl+w ile arayacagin
maddeyi yaz" es1370"

soyle bir satirla karsilasacaksin

#/sbin/modprobe es1370

gibi bi sey olacak. sen ses kartinin IRQ ve IO adreslerini buraya ekle.

#/sbin/modprobe es1370 irq=10 io=e800

(irq ve io degerlerini windowsdan ogrenmeni tavsiye ederim.)

eger makinen her acildiginda ses kartinin calismasini istiyorsan bastaki #
isaretini kaldir

/sbin/modprobe es1370 irq=10 io=e800

CTRL+X ile dosyadan cik ve degisiklikleri kaydet.

makineyi tekrar baslattiginda duzgun olarak calisacak

REDHAT ta ise sanirim

# setup
komutunu calistirinca sound configure gibi bir syler olmali.
o konfigrasyonda da senin irq ve io adreslerini girmen lazim.

sisteminle ilgili bilgileri arttirirsan ona gore daha cok sey anlatirim..

bir de kernel 2.4.0 ve uzeri kerneli su anda derleme sakin. cunku onlarin
modullerini derlemek icin butun howtolari okumak lazim. ben yaptigimda ses
kartini tanitamadim .. sonra da ugrasmadim. ama bos bi zamanimda onlari da
yapacagim..

yanlislikla 2.4.0 derlediysen kaldir ve 2.2.16 ya da 17 kur.