[LINUX:25759] Re:calismiyan komutlar (acemi linuxcu)

From: Onur (okucuk@yahoo.com)
Date: Sat 24 Feb 2001 - 14:38:51 EET

Selamlar
he> selam arkadaslar

he> tavsiyelerinize te~ekk|rler
he> ama cok ciddi bi problem olarak. red hat 7.0 konsolunda Is komutu dahil
he> ne linuxconf ne ntsyvs ve ne de digerkomutlar "command not found" yazarak
he> cal}smiyor bu niye olaki. tikandim kaldim walla

he> saglicakla kalin
he> --

 Valla bir kac sebep olabilir.

 Genellikle yapilan bir hata, buyuk harfle yazmiyorsunuz degil mi?
 LS ile ls farklıdır... Bu arada is yazdiniz sanirim, komut ls (l=L),
 linux komutlari genelde kucuk harfle yazilir. (program isimleri buyuk
 harf de icerebilir)

 bulundugunuz directory deki bir komutu calistirmak icin adini
 yazmaniz yeterli degil.

 ornegin siz /hodo icindesiniz ve /hodo/abuzer dosyasini
 calistiracaksiniz. ya tam adini yazacaksiniz ( /hodo/abuzer ) ya da

 cd /hodo --> /hodo icine gir
 ./abuzer --> bulundugum directory (dizin) deki abuzer dosyasini
                 calistir

 ./ --> bulundugum directory anlamindadir
 .. --> bir alt directory anlamindadir ( yani /a/b/c icin ..=/a/b )

 Hangi kullanici ile yazamiyorsaniz, onun PATH degiskeninde bu
 komutlarin oldugu yerler tanimli mi? Yani , /bin , /sbin, /usr/bin,
 /usr/sbin, /usr/local/bin , /usr/share/bin vsvsvs bir suru bin
 directory si var, buralara baktiniz mi, dosyalar mevcut mu, diycem
 ama ls bile calismiyo sanki..

 calisir ise (ki calismamasi icin hic bir sebep goremiyorum, bir ayar
 dosyasinin yanlis kurcalanmasi disinda )

 set |grep PATH yazarak bunu kontrol edebilirsiniz

 bir de cok uzak bi ihtimal ama, bu komutlari kurdunuz mu? (bazi
 komutlar zaten default vardir sistemde, sizin kurup kurmamanizla
 ilgili degildir, ama yine de sorayım dedim )

 Onur