[LINUX:25750] Baska bir RAD..

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Sat 24 Feb 2001 - 01:48:39 EET

Selamlar,

Onceden de birkac kez belirtigim gibi Linuxun en zayif yanlarindan biri
RAD (Rapid Aplication Develepment Kit) yada Hizli Program Gelistirme
araclarinin pek fazla olmadigini belirtmistim.

Keza Kylix'in cikmasi ile bu konuda bir adim daha atilmisti . Fakat
bilindigi uzere Kylix ticari bir yazilim oldugu icin sadece profesyonel
cevrelerde kullanilabilecegini saniyorum.

Bugun linuxtoday'de gezereken Lazarus diye freepascal projesi ile birlikte
gelistirilen GPL bir RAD gozume ilisti asagidaki adreste de gorulebilecegi
gibi Delphi arabirimine benzeyen bir yapisi var:

http://www.lazarus.freepascal.org/images/screenshots/ss22.jpg

Isin guzel yani bu RAD freepascal derleyicisini kullandigi icin Delphi
Syntax'ini algilayabiliyor. Java derleyicilerinin biraz farkli mantigiyla
calisan freepascal bir defa yazilip heryerde derlenebiliyor..:)

Fazla spesifik ozelik (OCX veya DCU vsvs) icermeyen Delphi codlari bile
kullanilabiliyormus.

Freepascal'in adresi : http://www.freepascal.org

Freepascal Rad adresi : http://www.lazarus.freepascal.org

iyi calismalar