[LINUX:25692] Re: fat 32 tan}tma sorunu ve tekrar hangi linux sorusu

From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 22 Feb 2001 - 13:41:06 EET

> 1. mandrake 7.2 gergekten bu kadar yava~ m} ve red hat nigin bu kadar
h}zl}. sorun benden mi yoksa dap}t}mdan m} kaynaklan}yor. hangi dap}t}ma
devam etmemi vnerirsiniz. (her iki s|r|m|n de ingilizcesini kullan}yorum,
makinem 128 mb ram p3 550, tnt2, live value, us robotics fax/mod)

Bu cok ilginc. Kernel ne kullaniyor bilmiyorum ama sanki mandrake 128 Mb ram
i gorememiste bundan yavas calismis olabilir gibi geldi bana. Bazen linux a
"bu makinada su kadar ram var" diye soylemek gerekebiliyor. (Yavasligin
sistem genelinde oldugunu kabul ediyorum, yok eger sadece X te bir yavaslik
varsa o zaman hangi surum xfree var ve driver ne kullaniyor ona bir bakmak
lazim.)

Oneri:
------
mandrake kurarsaniz lilo.conf icine
append="mem=128"

ekleyip lilo komutuyla yeni ayarlarin devreye girmesini saglayin. Ya da en
once top komutuyla sisteme soyle bir goz atin. Fiziksel belleginiz oldugu
kadar gorunuyor olmalidir.

> 2.mandrake makinemde windows 98 kurulu olan quantum'un 4 ayr} disk
partitionunu da .../mnt dizini alt}nda kendilipinden tan}rken red hat sadece
kendisinin kurulu oldupu seagate diskini tan}yor. diper diski mount -t vfat
komutu ile tan}tmaya gal}~t}p}mda sadece hda1 bvl|m|n| gvr|yor ve ayn}
diskin diper partitionlar}n} "hda zaten mount edilmi~ durumda" gibi bir
mesaj vererek tan}m}yor.

quantum ikinci disk degil herhalde ? df komutuyla o an mount edilmis
partition lari bir kontrol ediniz ve mount icin /dev/hda1, /dev/hda2 gibi
partition nosunu da vererek kullandiginizdan emin olun.

Oneri:
-------

mount /dev/hda1 /mnt seklinde deneyin.
olmazsa
fdisk /dev/hda

ile fdisk i acip
komutuyla partition yapilanmasina bakin.

> 3.internet baplant}s}n}n linux'ta windows'a gvre daha h}zl} oldupunu
duymu~tum. fakat bende mandrake'de neredeyse windows'un yar}s} kadar
gergekle~ti. red hat'ta browserler sitelere baplanamad}k diye bir mesaj
gvnderdi (DNS numaralar}n} dopru girdim). bu h}z yava~l}p} nigin olur.

Burada da sanki ppp compression devreye girememis gibi... Bunu baskalarindan
da duymustum ama hic basima gelmedi. Normal bir ftp baglantisinda dial-up
olarak .gz dosyalari 5-5.6 kb/sec hizla dl edebiliyorum evden... Fakat burda
bir yanlisligi duzeltmek gerek, linux dial-up baglantida windowstan hizlidir
gibi bir yargi yanlis olur. Eger MTU ayarlari dogru yapilirsa windows ta
gayet hizli olabilir. (Ayni sekilde linux icin MTU ayarlariniz dogru degilse
bir yavaslama gozleyebilirsiniz. Zira bu deger paket tekrari ve dts in
performansini dogrudan etkileyen bir faktor.)

Oneri:
------
DNS i linuxconf ile duzenleyin. Hostname resolv islemi baglantiyi
yavaslatiyor olabilir. En iyisi bir siteye ftp baglantisi yapip dl hizini
ordan buyukce bir dosya cekerken kontrol edin.

> 4. mandrake'de netscape "unable to locate www..." gibi bir mesaj
gvnderirken coqueror her siteyi ag}yor. red hat ise hig bir browser'i
gal}~t}rm}yor. fakat ping komutu gal}~}yor.

Oneri:
-------
RedHat 7.0 da koklu degisiklikler var ve sanirim DNS tanimi icin de
farkliliklar var. Linuxconf ile DNS i tanimlayin ve deneyin. (RedHat 7.0
elime gecmedi ve ben 6.2 ile cok mutluyum. Bu nedenle detay yazamiyorum).

> 5. son olarak red hatta linuxconfig program} gal}~m}yor.

calismiyor derken ne oluyor ?

Oneri:
-------
linuxconf olarak deneyin ve root kullanicisi olarak calistirildigini
unutmayin. (aksi halde cogu ayarlamayi burdan yapamazsiniz)

Dogan.