[LINUX:25660] MySQL'de DATE ve LOAD DATA INFILE sorunu

From: altay ozaygen (ozaygen@metu.edu.tr)
Date: Wed 21 Feb 2001 - 14:06:38 EET

merhabalar,

dun php forumuna yollamistim bu soruyu ancak katilimcilarin azligindan
dolayi olasa gerek hala cevap alamadigimdan dolayi bu listeye de
yolluyorum.

kendi makinamda dbadmin'lige soyundum ve bu konuda yeniyim. iki sorum
var,
1- elimde biryigin veri var ki hepsinin tarih alanlari turk usulu yani
dd/mm/yyyy. mandrake 7.2'de gelen mysql'i kurdum ve oraya elimdeki
txt uzantili tablolari upload(load data infile) yapmak istiyorum
vellakin elimdeki mysql amerikan usulu tarihleme yapiyor, yani
yyyy/mm/dd seklinde bunu nasil duzeltirim?

2- bu veri yigininin row'larini veri1|veri2|veri3| diye txt dosyasinda
duruyor ve bunlari kendi tabloma
load data infile "/home/kullanici/fee.txt" into table fee_policy fields
terminated by '|' lines terminated by '/n';
seklinde komutu verdigimde sadece ilk sira girilmis oluyor. bu komutla
hepsini yuklemesi gerekiyor gibi ancak olmadi. acaba hangi komutla
yukletebilirim?

Tarih sorusunu biraz daha acayim, elimde tarih kismi 22/12/1995 seklinde
duruyor, ve 2.sorudaki gibi yerlestir deyince, 2022-12-19 seklinde
yukleniyor. yani otomatik olarak 2000'li yillara uyarliyor ilk iki
rakami.

bu isleri atlatirsam php isine de girecegim.
yardimlariniza simdiden tesekkurler.
altay