[LINUX:25645] bir kac soru

From: Alper Konuralp (alperkonuralp@yahoo.com)
Date: Tue 20 Feb 2001 - 23:26:28 EET

merhaba herkese...
bir kac sorum olacak yardımcı olabilirseniz cok sevinirim..
1- Ben bir ev kullanıcısıyım. makinamda linux'a ancak 1.2gb ve 32mb(swap)
alanı ayırabildim. buna karşılık redhat 7.0 kurdum. ama kurarken bazi
paketleri ne ise yaradiklarini bilmeden kaldirdim. ve 800mb civarinda bir
kurulum yaptım. Benim gibi bir kullanici icin hangi paketleri kurmam
gerektigini soyleyebilir misiniz?
2- makinama önceden kurdugum redhat 5.0 - 6.0 ve yeni kurdugum 7.0'da
resimleri bir turlu windows'ta gordugum kadar canlı goremıyorum(hatta sanki
24'bitti calisabilen ekran 16bitte calisiyormus gibi goruntu olusuyor.).
Xconfigurator programında ve xf86config dosyasında bir miktar oynamalar
yaptim ancak bir sonuc alamadim. bu linuxta normalde olan bir seymi yoksa
bende mi bir anormallik var. eger bende ise nasil sorunu cozebilirim.
3- "pixel view tv pak" tv kartım var. bu karti linux'a nasil tanitabilirim
acaba.
4- redhat 7.0da xwindow ortamında hala daha turkce klavye ve turkce
karakterleri kullanamiyorum. nasil kullanabilirim.
5- kullandigim kernel redhat 7.0'in icinden cikan 2.2.16. 2.4.0'a gecmeme
gerek var mi?

yardimlariniz icin simdiden tesekkurler
makinam:
celeron 366
lucky-star bx anakart
196mb ram
8.4gb matrox hdd (hda1 2gb(win), hda2 4.69gb(win),hda3 1.2gb(linux),hda4
32mb(linux swap)
asus v2740 tv/in/out 8mb ramli (intel i740 islemcili)
philips 40x cdrom
creative pci64 ses karti
zoltrix cobra winmodem
pixelview play tv pak tv karti