[LINUX:25642] Kablolama uzerine ...

From: Mehmet Cobanoglu (master@sebe.com.tr)
Date: Tue 20 Feb 2001 - 22:28:08 EET

Merhabalar

Linux'un diger OS'lere nazaran daha fazla network uygulamalariyla hasir
nesir olmasindan yola cikarak direkt linux la ilgili olmamasina ragmen
genel networking bilgisi ve deneyimine sahip olan arkadaslarin bu listede
oldugunu dusunerek asagidaki konular hakkinda fikir ve onerilerinizi
isteyecegim .

Yaklasik olarak 100 client + 4 server ( Serverlar ne yaziki ki NT ) + 2
Cisco 2500 series router,3X1700 series Cisco catalyst swith olan Wan
yapisinda yurtdisi cikislari Framerelay uzerinden olan bir network
var.Binada yapilacak olan calismalardan dolayi halihazirdaki sistem odasi 1
Kat asagi inecek.Sistem odasindaki(5inci Kat)Serverlardan su anda 19 uncu
kata(5inci katla mesafesi 75 metre civarinda) ve 4 uncu katlara Cat5
kablolarla ve yine her katta bulunan switch ve pacth-paneller vasitasiyla
trafik saglanmakta.Durumun bizi dusunduren tarafi artik halihazirdaki
kablolarin bir kat daha (4uncu kata) inecek kadar yeteri uzunlugu
olmamasi.Bu durumda su andaki kablolara bir uzatma yaparak asagiya
indirmemiz halinde network trafiginde bir yavaslama olur mu ? Eger baska bir
yol izlenecek olursa , ki ben serverlarla birlikte katlar arasi yeni bir
kablolama stratejisinden bahsediyorum Fiber kablo kullanimi bize ne
kazandirir.Yani switchlere bi fiber modulu takarsak.Bu fiber kabloya ve
modullere yapacagimiz masraf network trafiginin hizlanmasi ve rahatlamasina
deger mi?
Baska onerileri olan arkadaslardan cevap bekliyorum.Ayrica Istanbul'da bu
cesit bir kablolama islemini yapabilecek profosyenel anlamda calisan
(Kurumsal olarak elbete) tavsiye edebileceginiz bir yer var mı ?(Bu sorunun
cevabını aman reklam yapma! mailerine gecit vermemek icin Listeye degilde
Kisisel olarak bana iletirseniz cok sevinirim.)
Bu uzun mail icin herkesden ozur dilerim .

Sevgiler
Bol linux lu gunler

Mehmet