[LINUX:25636] Re: Yeni Linux kullanicisi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 20 Feb 2001 - 18:42:50 EET

Selamlar..

Eger, ofisteki makine bir leased IP ile internete baglaniyorsa, onunde masquerading, NAT vs. yapan yada telnet erisimini kesen herhangi bir firewall yoksa, internete baglanmis olan evdeki makineye

telnet 1.2.3.4

(1.2.3.4 = Ofisteki makinenin IP numarasi, ifconfig ile ogrenilebilir) komutu verip, acilacak telnet terminalinden

wget indirilecek_dosya

yazmasi yeterli olur (tabii once login islemlerini yapmasi lazim. Yeni bir kullanici genelde root'tan baska kullanici acmaz, root'ta telnet ile login olmaz !). telnet komutunu, windows DOS penceresinden veya Linux (bash) komut satirindan verebilir.

Eger bu sekilde erisim imkani yoksa, bilgisayara bir modem takip bunu disaridan erisilebilen bir hatta baglayarak, ppp server kullanabilir. Fakat ppp server kurmak biraz zahmetlidir. Herseyin basinda ayni hat mesai icersinde telefon hizmeti verecektir. Ayrica kullanicinin DNS, ip vs. ayarlari, pap ve pppd ayarlari, mgetty icin baska ayarlar yapmasi gerekecektir. Gerci is kisa yoldan pppd kullanmadan da halledilebilir. Eger bu yolu tercih ederse elimizden geldigince yardimci olmaya calisiriz, liste uyeleri olarak.. Umarim liste uyeleri "bizim adimiza konusma" diyerek bana sinirlenmezler, simdiden ozur diliyorum..

Saygi ve sevgiler..

On Tue, 20 February 2001, "Mustafa OZBAKIR" wrote:

> sanirim ornek olarak arkadasin yapmak istedigi soyle...evden ofise
> baglanacak..ofisteki bilgisayarina su dosyayi internetten indir
> diyecek..sonra baglantiyi kesecek..ofisteki bilgisayarda internetten dosyayi
> indirmeye devam edecek..(bunun icin aklima biraz haylaz fikirler geldi
> konuyla alakasi var mi bilmem ama bundan sonrasi sahsi fikirlerim
> 1..ofisteki network leased line ile internete bagliysa dosya indirmek hizli
> ve masrafsiz olur sizde dosyayi rahatlikla eve goturebilirsiniz..
> 2..ofisteki bilgisayarda dial up ile bagliysa telefon faturasi is yerine ait
> [...]

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com