[LINUX:25557] qpopper ve sendmail

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Mon 19 Feb 2001 - 09:39:04 EET

selam arkadaslar,

  simdi size sendmail ve qpopperi nasil KURAMADIGIMI anlatmak istiyorum.

  sendmail, zaten linux setup sirasinda kuruldugundan, (suse 70 benimkisi)
sadece YAST'i kullanarak
  'expert mode fot sendmail conf' dan girip
   domain names for local delivery localhost (default)
   host for all outward email murtix.com
   host for all email murtix.com

  diger satirlari degistirmeden bastim ve bazi sistem yazilarindan sonra
okeylendi. sonra inetd.conf baktim orda pop3 acikmi diye. acikmis ve qpopper
programina esitlenmis. neyse, mail clientta girdim username'i mail serverlar
olarak smtp.murtix.com ve pop3.murtix.com girdim. bir mesaj cektim hemen
diger accountlardan birine oldu. Sonra o mesaja o diger accounttan reply
yapip geri gonderdim. fakat gelmedi. sonra farkina vardim ki benim
inetd.conf da yazan popper programi belirtildigi yerde /usr/sbin de yok. Ama
inetd.conf'a onu bende yazmadim. demekki default olarak geliyo diye
dusundum. neyse qpopper3.15b.tar.gz yi cektim hemen. usr/local'a actim.
ordan girdim icine dir'in. sonra bir kitaptan buldugum dokumantasyona gore
kurmayi denedim. aynen su komutlari uyguladim.

  ./configure --enable-apop --with-popuid=mail --enable-specialauth

  make

  cd popper

  install -s -m 4755 -o mail -g mail popauth /usr/bin

--- burada hata verdi mail isimli kullanici yok diye. bende mail gurubuna
ait bir mail isimli kullanici yarattim. tekrar denedim, bu sefer bisey
demedi.

  install -s popper /usr/sbin

  popauth -init

  bundan sonra bu calismaya basladi. bende ne olur ne olmaz diye inetd
servisini restart ettim. ardindan gene disaridaki bir adresten mail
gondermeye calistim bu icerideki adrese fakat gene ayni sey oldu. Yani maili
gonderemedigine dair bir hata mesaji almamasina ragmen mail bana ulasmadi.
bende hemen gittim DNS bind recordlarina baktim. once mail configirationun
oldugu satirda ana networkun mail adresleri var. onlari bu kendi kurmus
oldugum ip numarasiyla degistirdim. Yani gostermek istersek:
                  olan degerler benim makinanin
mail IN A 212.155.47.250 ; incoming mail (212.155.47.195)
relay IN A 212.155.47.251 ; queued mail (212.155.47.195)
smtp IN A 212.155.47.252 ; outgoing mail (212.155.47.195)
pop3 IN A 212.155.47.253 ; POP3 server (212.155.47.195)
harvester IN A 212.155.47.254 ; POP3 server (212.155.47.195)

bu sekilde degistirdim. bu sefer de disariya mail atamaz oldum.
yani sendmail ile kendi domain yada virtualhostumu kullanarak disariya mail
atabiliyorum ama gelen mailleri popper bana dagitmiyor. sebebi ne olabilir?

  eger daha ayrintili bilgide isterseniz onuda verebilirim. son 5 saatir
bununla kafayi oynatmis durumdayim. yardim lutfen.