[LINUX:25530] Re: Hangi_LDAP_Kullanmalı

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Sun 18 Feb 2001 - 13:25:19 EET

Merhabalar.
Bence kullanilabilir.Mail listesinde uye olursaniz
cesitli alternatifleride var ama sanirim cok yok.Ben
sadece openldap duydum.Digerleri parali sanirim.Ldap
server olarak en iyisi Novell'in cikardigi imis.Ama o
da $$$ galiba.
Ldap diyorsunuz ama acaba TLS/SASL destegi
istiyormusunuz?Openldap eger bu bilesenlerle kurulursa
ldapv3'e uyumlu oluyormus.Ama valla ben kuramadim bu
bilesenlerle daha dogrusu kurdum ama bir turlu bind
olamadim sisteme.Hep hata aldim
OpenLdap2 admin guide'ta aynen su sekilde yaziyor.Ha
ya LDAPv3 ne dersiniz
ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2251.txt (Bunu ben
okumadim onu belirteyim uzerinde cok yorum yapamam)

1)OpenLDAP will not be fully LDAPv3 compliant unless
OpenLDAP's configure detects a usable OpenSSL
installation.

2)OpenLDAP will not be fully LDAPv3 compliant unless
OpenLDAP's configure detects a usable Cyrus SASL
installation.

Aslinda sizin sorunuza cevap vermek yerine kendi
problemlerimi dile getirdim :)Eger ssl+tls destegi ile
openldap'a bind olan varsa gercekten yorumlarini almak
isterim.Dikkat ettim openldap'in sasl+tls destegi ile
kurulmasi hakkinda dokuman var (admin
guide@openlda.org) ama nasil kullanilacagi hususunda
bilgi yok.Birileri AB'ta seminer vermisti onada
baktim(bu arada gercekten cok guzel bir presentation
olmus) ama bilgi yok.
Sonuc olarak bence kurun openldap'i ilk basta ogrenmek
icin sasl+tls destegi vermeden kurarsiniz.(20-30 kisi
gibi biryerde bunlarin pek onemli oldugunu sanmiyorum
ya)

Saygilar+Yorumlar????

=====
YILDIZ UNIVERSITESI