[LINUX:25498] Re: Genc Linux'cular araniyor!

From: Bora GUNGOREN (bora@ieee.metu.edu.tr)
Date: Sat 17 Feb 2001 - 11:20:13 EET

Merhaba,

Tartsma klasik CS derecesi tartismasina dondu. Ben de ilk ve tek iletimi
atacagim bu konudaki.

Ne is yaptiginizdan cok neyi nasil yapmak istediginize bakar bir konuda
univesite derecesi.

Web tasarimi yaparken sagdan soldankopyalayip yapistirarak javaScript
kullanan kisi ile Javascript'ini catir catir kendi yzan kisinin arasindaki
fark, JavaScript bilmek degildir. JavaScript'in yazilabilir bir sey
oldugunu algilamis olmaktir. Yoksa herkes javaScript ogrenir.

Ben ODTU EE ogrencisiyim. gecen donem okulu 5. yila uzattim. Bu donem bir
suru alttan ders alacagim. Dersler bilgisayra asla ilgisi olmayan seyler.
Yazilimci olacagim diyen birisinin ilgisi olmaz degil mi? HAyir. O
dersler bana muhendislik bakisi kazandiracak ve bu cok onemli bir sey.
ODTU'ye gelmeden once de catir catir C kodu yazardim. Ama simdi dunyaya,
sorunlara bakis acim gelisti. Sistemli bakis acisi kazandim.

Cs deecesi bir cok konuda degerlibilgiler kazandiriyor. Bunlari nasil
kullanacaginizi ogretmiyorlar genelde ama sizin kazanmaniz icin gerekn alt
yapiyi kazaniyorsunuz. Mesela isletim sistemidersinde gosterilen mutex ler
semafor lar, ciddi her programcinin bilmesi kullanmasi gerekn seyler.

Haa, universite derecesi olmadan cok iyi isler cikartilir mi, catir catir
cikartilir. Ama o sekildeki surce biraz daha kafa goz yarmali oluyor. Kafa
goz yarmaktan cekinmiyorsaniz, hemen simdi bir seyler uretmek icin de
dayanilmaz bir isteginiz varsa, universite ile isinizolmayabilir.

Ancak, sizin yaptiginiz secim gibi, ayni degerde bir baska secimi yapan
kislere de laf etmeyin. Bu elbette ki universite okumayi secen kislere de
giden bir soz. Ne yaziktir ki, ulkenin degme okullarindanmezun olup da
saga sola laf atmaktan ote is yapamayan kisler goruyoruz.

Neyse bu kounn cok uzayabilecegini bildigim icin, off-topic kapsaminda
kapatilmasini umuyorum.

Herkese iyi calismalar,

Bora.