[LINUX:25424] Re: KDE+Gelecek

From: Togan Muftuoglu (toganm@turk.net)
Date: Thu 15 Feb 2001 - 20:06:25 EET

>Su anda yapilan tercumeler adina kusku sokma fikrinize
>katiliyorum.Evet bu husus insanlarin aklinda soru
>isareti olusturmus olabilir.Ama insanlarin aklinda
>suphe olmasin diye ortada olan bazi soylentilerin
>aslini arastirmamak cok sacma olur.Aslinda bu
>supheleri giderecek mesajlari sizden degilde direk bu
>ithamlara maruz kalan kuruluslardan beklerdim.Sonucta
>itham onlara yapiliyor.Tercume yapilanlara degil.

Size galiba tam olarak ne soylemek istedigimi anlatamadim. Bir daha
yenileyeyim. Ben kullandiginiz veya yakin gelecekte kullanacaginiz KDE
2.1 icin ceviri yapamlardan biriyim. Dolayisi ile tercume yapilanlardan
biri degil tam tersine tercume yapanlardan biriyim. Dolayisi ile ithama
maruaz kalanlardan da biri sayilirim. Gelecek A.S icin de calismam.
Bilmem bu sefer net olarak ifade edebildim mi? Tercumeler adina kusku
sokma fikri ifade etmedim. Ettigim laf daha dogrusu yazdigim ifade
asagidaki gibi. Isterseniz bir daha okuyun. Soylemek istedigim acik
degilse bir daha ifade edeyim. Asli astari olamayan haberleri ortaliga
yaymak ile siz etkilersiniz dedim.

>Emin olun bu fisilti mecmuasini ben devreye
>sokmadim.Bu cok oncedende vardi.Benim amacim kostek
>olmak degil.Daha oncede soyledigim gibi benim bir
>menfaatim yok bu hususta.

Kulaktan kulaga oynamadigimiza gore (en azindan ben bu oyunu
oynamiyorum) duydugunuz herseyi tekrar etme gereksinimini neden
duydunuz. Zira kulaktan kulaga oyununun sonunda ilk cumle ile son
kisinin duydugu arasinda genelde buyuk farklar vardir. Herkes kendisi
icin onemli kismi vurgulayarak mesaji iletir. O nmedenle de kaynagina
sormadiginiz veya kaynagini bilmediginiz aslini astarini
arastirmadiginiz bir duyumu ( haberi degil) sanki olmus bitmis gibi
ortaya yapmak bence karagasaya neden olur

Ha bu arada siz belki bu furyada ilk tepkiyi alansiniz. Bu sizin
sonuncusu olacaginiz anlamina da gelmemeli diye dusunuyorum. Kucuk ve
amatorce ortaya sonuca cikarmaya istekli kisilerin de bu tur olaylarla
ancak sonucu elde etme cabalarinda gosterdikleri sevki kirilabilir.
Sonuclar daha gec alinabilir.

> Evet once kisi haklarina saygi ile baslamanizi
> oneriyorum.

>Oneriniz icin tesekkurler zaten ben bu sebepten oturu
>bu mailleri yazdim.Yoksa alan ve satan memnunsa benim
>yapacak birseyim yok.Bu konu hususunda baska mail
>yazmiyacagim.Ama direk yetkili bir agizdan bu
>meselenin ic yuzunu duymak isterim.En yetkili agiz
>sanirim bu ithamlara maruz kalan firma yetkilileri
>olacaktir.

O zaman ilgili firmaya yada kisiye posta atin. Ortaya varmis yokmus
gakmis gukmus diye posta atirsa ortalik gereksiz yere karisir gibime
geliyor.

>Ayrica listeye uye oldugum 2.5 sene icinde ilk defa bu
>tarz bir ifade kullaniyorum.En azindan bu bile
>niyetimin ortaliga fitne sokmak olmadigini gosterir.

Kotu niyetiniz var mi yok mu onu sadece bir mailden anlamak benim ciin
mumkun degil. Bu kotu niyetiniz oldugu anlamina gelmedigi gibi aksine
bir durum yaratmaz. Yani arti eksi birbirini goturur. Iyi niyetli
oldugunuz varsayimindan yola cikarak ben soyle dusunuyorum baska kotu
niyetlilerin ereklerine ulasmasi (ortaligi karistirmak zihinler de soru
isareti birakmak) icin araci oldunuz. Yani onlar kotu olmadi ama
dikkatleri siz uzerinize cektiniz. Bu konuda ilk posta atan siz
olmassaniz bile.

Simdi madem ki ortaya kusku atmak var , fesat dusunmek var bende size
soyle sorsam ne dusunursunuz ? Yani kulaktan kulaga oynasam

Neden bunlar bir anda GELECEK LINUX yazilimi ortaya ciktigi anda patladi
?

Neden daha once degil ? KDE 2 tercumesi epey uzunca bir suredir devam
ediyor. Gnome tercumeleri de var ama Tubitak ne hikmetse sadece KDE
cevirileri icin para vermis himm baksen peki GNOME icin ne zaman bu
dedikodular duyumlar icin gene bu listede yazilip cizilecek.

Bu tur hareketleri Microsoft Linux hakkinda yaptigi zaman bakiyporum
herkes ortaligi velveleye veriyor. vay yalan haber ile Linux'u zorlamak
istiyor aslinda Microsoft Linux'un gelismesinden korkuyor pazari
kaptiracak diye. Zaten o yuzden Coreli almadi mi bak linux ile olmuyor
Microsoft kac aileyi kurtardi vs. vs. Bu bir rekabet stratejisidir. Iyi
yada kotu tartismasina girmiyorum. Bunun bir strateji oldugunu ifade
ediyorum

--
Togan Muftuoglu