[LINUX:25389] Re: Perl cgi ayari nasil

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Thu 15 Feb 2001 - 01:45:18 EET

perl hakkinda bildigim bir iki pufu soyleyeyim, belki isinize yarayabilir.
(bende baska yerden okumustum)

  1. #!/usr/bin/perl ---> satirindaki hersey bitisik olmali
  2. butun satirlar en sola bitisik olmali yani pascal yada c deki gibi
acikta yazamazsiniz.
print "deneme"; ---> uygun
   print "deneme"; --->uygun degil
  3.perl ile yazdiginiz dosyanin uzantisi cgi olarak degistirilmeli.
  4.cgi dosyanizin kondugu dizin ayni zamanda apache tarafindan da cgi
dosyalarinin olacagi dizin olarak bilinmeli.
  5.eger yine bir hata veriyorsa o zaman komut satirinda (linuxde)
/program.cgi komutu vererek bir calistirmayi deneyin. o hatayi
soyleyebilir.

  walla bende perl konusunda comezim daha ama belki yardimci olabilmisimdir.