[LINUX:25255] RE: telnet hala calismiyor

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Tue 13 Feb 2001 - 11:32:02 EET

sayin demirkol
root un bir sisteme telnet cekebilmesi zaten genel olarak pek tavsiye
edilmeyen bir durumdur.

normal bir kullanici ile telnet cekip daha sonra su komutu ile sorulan
password e root un password unu verirseniz root olabilirsiniz.

telnet probleminizi anlamadim normal kullanicida telnet cekemiyormu ?
ne tarz bir hata aliyorsunuz?
eger kimse telnet cekemiyor ise telnet denemesinin hemen ardindan
tail /var/log/messages seklinde sistem loguna baktiginizda bir takim hata
satirlari goruyor olmaniz gereklidir
boyle birsey oluyor ise bu hata satirlari nelerdir?

httpd nin fail olmasi ise konfigure edilmemesinden kaynaklaniyor olabilir
(mi) ?

bu arada listede tecrubeli insanlarin konusmaz hale gelmesinden sonra seviye
epeyce dustu surekli baslangic seviyesi sorular gelmesine ragmen nedense
cevaplanmayan sorular da oluyor. demekki ulaka bile olsalar
bilgili,tecrubeli unix cilere ihtiyac varmis :) (ayrica sidik yaristirmaya
da gerek yokmus :( )

bu arada yeni baslayan arkadaslara tavsiye niteliginde birkac soz :
bu liste tamamiyle bir yardimlasma listesidir sizin sordugunuz sorulara
cevap vermek yada vermemek tamamen kisisel insiyatiftir lutfen cevap
verilmiyor diye kizmadan once bunlari dusununuz.
telefon acip sadece doktor basim agriyor derseniz ve baska hicbir bilgi
veremezseniz onun da elinden pek birsey gelmeyebilir.

Egemen Ergel
egemen.ergel@rt.net.tr

Deneyim hiçbir zaman yanilmaz, yanilgiya düsen yalnizca kendi
sonuçlarini doguran ve nedeni deneyimleriniz olmayan kararinizdir.